Gå til innhold

e30 89mod m20b25 motorbytte til 87mod m20b25


Stian Børresen
 Share

Anbefalte innlegg

mens jeg nå er igang her: jeg fant ut at det er et hull i bunnpanna på den motoren jeg skal bytte til:S tydligvis har han som egentlig skulle kjøpe den kjørt borti noe og ikke sagt ifra om dette. er et lite hull som gjør at olja har rent ut. hvilke materiale er bunnpanna på m20 laget av? muligheter for å sveise, eller må jeg ha ny?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

pirking kan være bra uansett;) lærer jo litt av det å:) men det ligger an til motorbytte i mårra ettermiddag..så får vi se hvor stort arbeid det blir å montere motor + girkasse over i 89mod'n:) blir hvertfall gøy å få det gjort..kanskje jeg skal ta noen bilder? kanskje flere vil se åssen det gjøres=\ får ta med kameraet så får vi se hva det blir:)

Takker for all hjelp sålangt;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde vært fint om noen hadde mulighet til å finne fram litt bilder av motoren og det jeg må bytte over, så kan jeg studere dette idag/kveld. har aldri bytta motor i en bmw før så dette kan bli litt morro:)

Jeg får ikke til den der ETK greia, men regner med at det står endel der:\

Hadde vært snilt om noen gadd å hjelpe meg litt der:)

87mod er en 04/87 (mnd/år)

89mod er en 06/89 (mnd/år) (etter hva jeg kunne finne ut)

Glemte også å si at det er servo i 89mod og det er det ikke i 87mod, men regner med at dette er bolt-on uansett?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ta ut motoren du og sett de ved siden av hverandre komplett og skru av alt som ikke er likt på den nye i forhold til den som står i. Alt utenom blokk og topp egentlig.

Reimhjul og ALT er forskjellig.

Til og med svinghjulet,men det er i forhold til 87mod sprutet.

Så sett over det også,så har du komplett 87 mod sprut i tillegg.

(obs-anbefales nye strekk-bolter på svinghjulet)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når jeg bruker 89mod sprutet så bytter jeg med andre ord over alt som er da? er det en nødvendighet å ha nye strekkbolter på svinghjulet? eller kan jeg kjøre litt med de som er? for har ikke muligheter til å få tak i deler til i mårra her jeg bor. er litt avsides plass:P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har bytta motor i en 89mod. brukte en motor fra en 85mod. motoren jeg bytta til hadde oprinnelig den typen Motronic som har 2 sensorer i gir kassa. men når jeg satte motoren fra 85mod. i 89 bilen så brukte jeg struten fra 89mod. det jeg tok fra den motoren jeg heiv ut var: 1. Trigger Hjul fremme. 2. Pluggledninger og Spjeldhuset. jeg byttet ikke fuelrail og dyser, innsug eller noe vann slanger.. og servo pumpa skal vere en ganske smal skal å sette på din bil, skal være og bare ta alle festene til den fra gammle motoren. Du kan ikke bruke innsprøytninhs hjernen fra den gamle motoren og over på den nye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ingen slanger?

Det er to forskjellige slanger inn til varmeapparatet på disse,en med en T til ekspansjonstank/en uten.

Vannpumpa er forskjellig og slangene til radiator er forskjellig...

Fuelrail-eller connector railen er mye penere på 89 mod også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...