Gå til innhold

e30 89mod m20b25 motorbytte til 87mod m20b25


Stian Børresen
 Share

Anbefalte innlegg

okei, der tok du opp noe jeg har lurt litt på.

1. Dette med dysene - er ikke de like på de motorene? så hvorfor bytte dette?

2. Dette med pluggledninger og spjeldhus - dette er jo en smal sak å bytte over hvis jeg må bytte dette. spjeldhuset sitter jo i noen små bolter og pluggledningene er jo ikke noe problem å få bytta over når motorene er ute av bilene.

3. Dette med hjernen - jeg har også forstått det sånn at hjernen som er orginalt i 89mod fortsatt må bruker, derfor spjeldhus/pluggledinger/triggerhjul.

4. Servoen - dette har jeg hørt nå i ettertid at er bolt-on så det blir neppe noe problem;)

5. Dette med bytte av svinghjul - var ikke klar over dette, men er det noe vektforskjell på disse motorene sine svinghjul? er 89mod hjulet lettere enn de eldre motor utgavene? (dette vil jo være en fordel for meg om det er lettere;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 52
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

ingen slanger?

Det er to forskjellige slanger inn til varmeapparatet på disse,en med en T til ekspansjonstank/en uten.

Vannpumpa er forskjellig og slangene til radiator er forskjellig...

Fuelrail-eller connector railen er mye penere på 89 mod også.

Ok, er vel kanskje fint om det ser bra ut å :) men er vel ikke noen nødvendighet da med andre ord å bytte fuelrail og connector?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du bytter fuel rail og dyser og alt,for hele ledningsnettet ditt ligger/henger skrudd fast i innsuget ditt,så du bare bytter hele innsuget med alt!!

Skru av innsug og termostathus og bytt over-piece of cake

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var nå den ene motoren ute av bilen, nå står bruksbilen for tur imårra tidlig:) gleder meg til dette er ferdig skrudd, vil tro bilen blir mye mer morro å kjøre etterpå :twisted:

Får vel se på dette med ledningsnettet i mårra, har grusomt lyst til å bruke hjernen som er chippa sammen med motoren..(chippen sperrer på ca. 7500rpm:) og har egentlig en god del å si på denne motoren=\

Men, imårra er det en ny dag:) skal på jobb halv 8 så må ha meg litt søvn. Får knipse noen bilder i mårra å tenker jeg..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da var motoren over i 89mod med motorledningsnett og hjerne. Motorkontakten var lik så var ikke noe problem:) snakka med bmw norge og de trodde jeg kanskje kunne få litt problemer med bensinpumpa,at den fikk ikke strøm.

Dere som har bytta motor sånn som jeg har gjort, fikk dere problemer med bensintilførselen etterpå?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive

×
×
  • Opprett ny...