artofdesign Skrevet Mars 15, 2006 Share Skrevet Mars 15, 2006 Til alles lykke skal årsavgiften betales i dag... for de som har glemt det I den forbindelse har jeg et spm. Hvor stor er gebyren om man rett og slett ikke har penger til det pr dags dato? Er det noen gebyr i det hele tatt? Og hva koster det evnt å lever skiltene og senere hente de da man har penger til det... Kan man få det delt opp? Fint med svar, for jeg får ikke betalt den i tide Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Rune Skrevet Mars 15, 2006 Share Skrevet Mars 15, 2006 250 er vel gebyret mener jeg Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
artofdesign Skrevet Mars 15, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2006 250 er vel gebyret mener jeg Ok, TAKK Og når er neste frist da? Er siviltjenestearbeider, og forsikring på 7000 + års på nesten 3000 så smalt det litt nå. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik3 Skrevet Mars 15, 2006 Share Skrevet Mars 15, 2006 Dette står på www.toll.no : Ubetalt årsavgift blir tvangsinnfordret. Dette innebærer at ubetalte krav vil bli rettslig inndrevet ved begjæring om utlegg til dekning av utestående krav. Innfordring av krav vil også bli iverksatt i de tilfeller hvor kjøretøyet avskiltes etter 31. desember forrige år, eller vrakes etter 15. mars dette år. Kravet rettes mot den som står registrert som eier 1. januar. Ved salg må den som eier kjøretøyet 1. januar forsikre seg om at avgiften blir betalt. Dette for å unngå tvangsinnfordring hvis ny eier ikke betaler kravet. Tidligere og ny(e) eier(e) vil være solidarisk ansvarlige med hverandre for årsavgiften det året eierskiftet finner sted. Så det stemmer vel det Kjell Rune sier at det er 250 i purregebyr, etter det så begynner kronene å rulle fort Men om du drøyer den i et par uker og så betaler den har ikke noe å si tror jeg... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik3 Skrevet Mars 15, 2006 Share Skrevet Mars 15, 2006 250 er vel gebyret mener jeg Ok, TAKK Og når er neste frist da? Er siviltjenestearbeider, og forsikring på 7000 + års på nesten 3000 så smalt det litt nå. Er det ikke i august de begynner å klippe skilter da? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
artofdesign Skrevet Mars 15, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2006 Hei folkens takker for svar. Alle svar ligger i grunn på: http://www.toll.no/templates_TAD/Articl ... anguage=NO Blir overført til statens innkrevninssentral... vil vel si at jeg får en god del månder på meg vil jeg tippe Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet Mars 15, 2006 Share Skrevet Mars 15, 2006 Man får bare ett gebyr,ikke mer. Hvis ikke det betales etter tredje purring blir det tvangsinnkrevd ved trekk i lønn etc. Og betaler man etter 15 må gebyr betales også-uansett. Bare betal senere og betal så gebyret når det kommer. gjør alt i banken så du får stempla kvittering og ha denne i bilen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Mars 15, 2006 Share Skrevet Mars 15, 2006 Man får bare ett gebyr,ikke mer.Hvis ikke det betales etter tredje purring blir det tvangsinnkrevd ved trekk i lønn etc. Og betaler man etter 15 må gebyr betales også-uansett. Bare betal senere og betal så gebyret når det kommer. gjør alt i banken så du får stempla kvittering og ha denne i bilen. hm, er ikke lenge siden jeg betalte avgiften for 2005 for e30en. Har ikke hørt et knyst etter 2. purring. Fikk 2er på eukontroll pga manglende oblat, og oblatet får jeg ikke utlevert før den er eu ok. Ond sirkel dette her. Merkelig at folk ikke får utsettelse på forfallsdato. De færreste får jo lønn på denne sløve datoen. Innkrevingen skulle vært privatisert, det hadde blitt billigere for staten og ikke minst bedre for alle som skal betale. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ingard Skrevet Mars 15, 2006 Share Skrevet Mars 15, 2006 Man får bare ett gebyr,ikke mer.Hvis ikke det betales etter tredje purring blir det tvangsinnkrevd ved trekk i lønn etc. Og betaler man etter 15 må gebyr betales også-uansett. Bare betal senere og betal så gebyret når det kommer. gjør alt i banken så du får stempla kvittering og ha denne i bilen. hm, er ikke lenge siden jeg betalte avgiften for 2005 for e30en. Har ikke hørt et knyst etter 2. purring. Fikk 2er på eukontroll pga manglende oblat, og oblatet får jeg ikke utlevert før den er eu ok. Ond sirkel dette her. Merkelig at folk ikke får utsettelse på forfallsdato. De færreste får jo lønn på denne sløve datoen. Innkrevingen skulle vært privatisert, det hadde blitt billigere for staten og ikke minst bedre for alle som skal betale. Men vi fikk regninga før den første.. I tillegg bør man være så oppegående at dette er noe man kan planlegge på forhånd.. 3000,- skal staten ha vært jævla år, og legger man av 3000,- en måned man har god råd, ja da blir det mye enklere neste år.. Men, så klart er det mulig å komme i en liten klemme.. Fikk også forsikring denne måneden, noe jeg ikke har kalkulert inn, noe som igjen førte til salg av dig. kam. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet Mars 15, 2006 Share Skrevet Mars 15, 2006 Årsavgiften og NRK lisensen er noe av det jeg liker minst å betale Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
RenZor Skrevet Mars 15, 2006 Share Skrevet Mars 15, 2006 NRK lisensen! What the f.... den må man jo betale uansett om man ser på nrk eller ikke.. det er konspirasjon det.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet Mars 15, 2006 Share Skrevet Mars 15, 2006 NRK lisensen! What the f.... den må man jo betale uansett om man ser på nrk eller ikke.. det er konspirasjon det.. Riktig og jeg ser ikke på NRK. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hartgecab Skrevet Mars 15, 2006 Share Skrevet Mars 15, 2006 Deilig å få brukt litt penger da.. 4 årsavgifter her i huset.. hmm... Må se å få solgt noe tror jeg.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
eriklepe Skrevet Mars 15, 2006 Share Skrevet Mars 15, 2006 Man får bare ett gebyr,ikke mer.Hvis ikke det betales etter tredje purring blir det tvangsinnkrevd ved trekk i lønn etc. Og betaler man etter 15 må gebyr betales også-uansett. Bare betal senere og betal så gebyret når det kommer. gjør alt i banken så du får stempla kvittering og ha denne i bilen. hm, er ikke lenge siden jeg betalte avgiften for 2005 for e30en. Har ikke hørt et knyst etter 2. purring. Fikk 2er på eukontroll pga manglende oblat, og oblatet får jeg ikke utlevert før den er eu ok. Ond sirkel dette her. Merkelig at folk ikke får utsettelse på forfallsdato. De færreste får jo lønn på denne sløve datoen. Innkrevingen skulle vært privatisert, det hadde blitt billigere for staten og ikke minst bedre for alle som skal betale. Men vi fikk regninga før den første.. I tillegg bør man være så oppegående at dette er noe man kan planlegge på forhånd.. 3000,- skal staten ha vært jævla år, og legger man av 3000,- en måned man har god råd, ja da blir det mye enklere neste år.. Men, så klart er det mulig å komme i en liten klemme.. Fikk også forsikring denne måneden, noe jeg ikke har kalkulert inn, noe som igjen førte til salg av dig. kam. Personlig synes jeg den heller burde ha forfall den 1. mars, og vi skulle fått den tidligere. En ting jeg ikke forstår, virker som samtlige bileiere er imot den årlige veiavgiften. Er det ikke slik at flertallet bestemmer? Håper krekar sier noe mer dumt så frøken Jensen får flere stemmer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
artofdesign Skrevet Mars 15, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 15, 2006 Haha, den med Krekar var rå! Synes det er helt greit å betale jeg, og det gjør jeg... med skatt. Så åravgiften er noe surr! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå