Gå til innhold

basskasse i E36 sedan


Anbefalte innlegg

Når bilen er ferdig utvendig med diverse så tenkte jeg at jeg må ha noe nytt å pusle med.

Jeg har per dags dato en ferdig kasse med noen bassere som spiller helt greit for mine ører. Den er portet, men den er for svær og høy. går ikke ordentlig inn så den står midt i bagasjerommet. Jeg tenkte da å bygge en tett kasse og da trenger hver av basserne 21L. Vil liksom ha mer bagasje enn idag så tenkte å få den lengst mot seteryggen som mulig med basserne utover eller er det best lyd om de peker innover? Om de skal innover så kan jeg ha forsterkeren på ryggen av kassen og ut mot baklykta. Tenkte å bruke 16 eller 19mm mdf.

Har igjen mål på bagasjen enda så vet ikke hvordan kassa blir, men om noen har gjort noe lignende så hadde det vært fint med litt inspirasjon og tips..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!

Jeg bygde en tett kasse i min tidligere E-36 sedan. Denne kassen bygde jeg i 22mm MDF plater, noe som viste seg å være veldig bra. Når det gjelder hvilken vei elementene skal peke, vil det bli best lyd når elementene peker utover( i følge Bilradiospesialisten og bilstereocompaniet). Forsterkeren kan enten monteres bak, eller på siden av kassen. I dag bruker jeg en portet kasse i min E-36 coupè, og denne store plasskrevende kassen skal bort, til fordel for en mindre, lukket kasse. E-36en er kjent for å være tett og kompakt, så du kan med fordel fjerne den midtre stålplaten i seteryggen (skipose-platen), hvis du ikke har nedfeldbare bakseter da :wink: Lykke til med prosjektet!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...