bzzlink Skrevet Mars 18, 2006 Skrevet Mars 18, 2006 Tingen er nemlig den at girspaken går trått helt til bilen/kassa er skikkelig varm. 1/2time kjøring... Er dette normalt, eller bør jeg skifte girolje? Har hørt mye frem og tilbake, noen sier at den kun skal etterfylles og at det kan bli problemer hvis man bytter den. Bilen har gått 65000km, det er nok olje der, har akkurat hat den på service. I instruksjonsboka så står det kontakt BMW for hvilken olje som er brukt.
Ole@Automote Skrevet Mars 18, 2006 Skrevet Mars 18, 2006 Høres ikke normalt ut for meg det her nei. Men hva som er galt det skal jeg ikke si. Kan jo være noen foringer som ikke er smørt skikkelig el noe sånt da??
Ingenteng Skrevet Mars 18, 2006 Skrevet Mars 18, 2006 i følge haynes boka til e36 så skal det byttes gear olje hvert andre år. at gearspaken er litt tung å få i gear når gear olja er kald er et typpisk tegn på at gear olja må byttes. det skal brukes en spesiell olje på disse kassene. atf olje mener jeg det er, men ta kontakt med bmw for olje spesifikasjoner.
M6 Bjørn Skrevet Mars 18, 2006 Skrevet Mars 18, 2006 Er dette normalt, eller bør jeg skifte girolje? Har hørt mye frem og tilbake, noen sier at den kun skal etterfylles og at det kan bli problemer hvis man bytter den. Du må skifte olje ja,det skal skiftes på hver Insp II.
bzzlink Skrevet Mars 18, 2006 Forfatter Skrevet Mars 18, 2006 hmm har akkurat hatt inspeksjon II. Men merket ikke noe forskjell. hmmm står ikke på sjekklisten som verkstedet bruker heller... Men det står "tysk på hvitt" i instruksjonsboka at det skal gjøres: Schaltgetriebeöl wechseln (hadde fransk på skolen, men tipper dette betyr bytt girolje! Opp å prate med Autopower kara på mandag jeg tenker jeg.
M6 Bjørn Skrevet Mars 18, 2006 Skrevet Mars 18, 2006 Men det står "tysk på hvitt" i instruksjonsboka at det skal gjøres Ja det skal gjøres det,men det kan ofte være en fordel og gå igjennom med verkstedet på forhånd hva som faktisk skal gjøres på feks Insp II
Mr_Tran Skrevet Mars 18, 2006 Skrevet Mars 18, 2006 jeg har også tenkt og bytte gir olje til lille søster 316i o2 mod. har tenkt og bruke biltema atf denxon 3 ikke no problem det vel? biltema har bra olje ikke sant?
Pedi Skrevet Mars 18, 2006 Skrevet Mars 18, 2006 jeg har også tenkt og bytte gir olje til lille søster 316i o2 mod. har tenkt og bruke biltema atf denxon 3 ikke no problem det vel? biltema har bra olje ikke sant? Er dette et ironisk innlegg? Oljediskusjon om bra, bedre, best og værst olje er det vel flere plasser allerede her på forumet. Du nevner "denxon 3", regner med du mener "Dextron III". Men skal den kassa ha ATF olje da? Er bra sikker på at den skal ha Lifetime-oil. At du kan bytte olje allikevel er helt greit, men ikke fyll på hva som helst olje.
Mr_Tran Skrevet Mars 18, 2006 Skrevet Mars 18, 2006 ja jeg mener dextron3. er ikke biltema olje like bra?
Pedi Skrevet Mars 18, 2006 Skrevet Mars 18, 2006 Oljediskusjon kan tas opp i annen tråd. For sikkerhets skyld så nevner jeg igjen at du bør sjekke hvilken olje som skal være på kassa til søstera din, mr Tran. Slik at ikke det blir fylt feil olje...
Joe Skrevet Mars 18, 2006 Skrevet Mars 18, 2006 skal ha min bil i oljeservice snart og tenkte da å ta med bytting av gear oljen . Hvor mye tror dere er prisen på en gear olje skift ?
bunny Skrevet Mars 19, 2006 Skrevet Mars 19, 2006 Jeg merka stor forskjell på girkassen min etter at jeg skiftet olje i vinter. Jeg har automat, men det bør jo bli det samme med manuell. Hør med et bmw-verksted hvilken olje som skal brukes, her inne får man altfor mange gode tips, blir usikker til slutt hva som er best.
elementz Skrevet Mars 19, 2006 Skrevet Mars 19, 2006 hmm.. skal man bytte olje på automatgir altså? virker som det er litt forskjellige meninger rundt det.. noen som har fasit?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå