mEhE Skrevet Mars 18, 2006 Skrevet Mars 18, 2006 er dette lingsskrue eller vanlig gjenger? har slått meg i hel på den nå å vil pokker men ikke løsne.. hva med skruen på det store "svinghjulet" foran,er dette lings eller vanlig gjenger_? edit: er en m20b25
Pedi Skrevet Mars 18, 2006 Skrevet Mars 18, 2006 Den eneste mutter som er links på motoren er nettopp den til kjølevifta.
Zipp0 Skrevet Mars 18, 2006 Skrevet Mars 18, 2006 den mellom vannpumpa og vifta er links. den andre _tror_ jeg er normalt gjenga. men noen andre veit sikker dette bedre. edit: var veldig treig til å trykke på post knappen
Pedi Skrevet Mars 18, 2006 Skrevet Mars 18, 2006 Bare les mitt innlegg som er nr 2 i denne tråden, så finner du svaret.
Ole@Automote Skrevet Mars 18, 2006 Skrevet Mars 18, 2006 Den eneste mutter som er links på motoren er nettopp den til kjølevifta. Jepp det er korrekt
mEhE Skrevet Mars 18, 2006 Forfatter Skrevet Mars 18, 2006 uff..den mutteren mellom vifta og vannpumpehjulet sitter som sveist fast...rikker seg ikke mm.. noen tips til å holde "svinghjulet" foran i ro for å kunne løsne bolten..? motoren er ute av bilen med girkassen montert..tenkte det var lettere å få skrudd ut bolten med girkassen montert.men finner ikke noen form for å holde det igjen uten det snurrer.. bøyd 1 kraftig skru jern og knekt en fastnøkkel alerede..de sitter som pokker
Ole@Automote Skrevet Mars 18, 2006 Skrevet Mars 18, 2006 Burde gå greit å bruke dor/ meisel på rett side av mutteren. Pleier å funke til meg
Naitsirk Skrevet Mars 18, 2006 Skrevet Mars 18, 2006 prøv å kom til med en eller annen "latmann" funker fint hvis du kommer til kan å evt, prøve å feste noe på fastnøkkelen slik at den blir lengere, lettere å skru da, får mer kraft...
mEhE Skrevet Mars 18, 2006 Forfatter Skrevet Mars 18, 2006 prøv å kom til med en eller annen "latmann" funker fint hvis du kommer til kan å evt, prøve å feste noe på fastnøkkelen slik at den blir lengere, lettere å skru da, får mer kraft... klar over det...har hamret å slått og hoppet og til slutt bøyde bare skrujernet som jeg holdt hjulet med.. knakk en 22mm fasnøkkel også(ikke ipå midten selvfølgelig:P )... den sitter noe eneormt.. for låne og prøve med luft verktøy og håpe det hjelper..
mEhE Skrevet Mars 18, 2006 Forfatter Skrevet Mars 18, 2006 Burde gå greit å bruke dor/ meisel på rett side av mutteren. Pleier å funke til meg det prøvde jeg ikke..kansje det hjelper..takk for ideen
Pedi Skrevet Mars 19, 2006 Skrevet Mars 19, 2006 Prøv å bruke et slikt verktøy som jeg har... Funker som snus hver gang...
Pedi Skrevet Mars 19, 2006 Skrevet Mars 19, 2006 luftmeisel er nice Mutteren kommer i 99% av tilfellene med en eneste gang... Så luftmeisel er suverent...
Pedi Skrevet Mars 19, 2006 Skrevet Mars 19, 2006 klar over det...har hamret å slått og hoppet og til slutt bøyde bare skrujernet som jeg holdt hjulet med.. knakk en 22mm fasnøkkel også(ikke ipå midten selvfølgelig:P )... den sitter noe eneormt.. Høres ut som om du må bytte vannpumpe også etterpå...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå