Gå til innhold

E36 turbo prosjekt


Ingenteng
 Share

Anbefalte innlegg

Har du vært i kontakt med biltilsynet om å få godkjent datasprut? Hvis ikke råder jeg deg til å gjøre dette på forhånd, for de godkjenner ikke dette på biler etter 1988. Dvs "katalysatorgrensa". Grunnen til dette er at om en bil skal bli avgassgodkjent må den kjøres i en landeveisyklus der den ikke skal slippe ut mer enn en gitt mengde CO2. For eldre biler gjelder bare CO2 kravet på tomgang, og disse vil bli godkjent med datasprut. Dette er det jeg har fått foreløpig svar om. Har andre annen info setter jeg pris på en PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for tipset :) dette har jeg faktisk ikke tenkt på :? Det eneste biltilsynet sa til meg var at de regnet med at det ikke var noe problem å få godkjent bilen med turbo. Det er jo uansett ikke noe problem å kjøre bilen til godkjenning uten datasprut montert.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

da jeg har fådd veldig dårlige tilbakemeldinger på hva den sure alu blokka mi tåler så har jeg degradert prosjektet mitt en smule. det blir fremdeles turbo på bilen men det blir ikke like omfattende som det først var planer om. bygget blir et enkelt turbo bygg med forhåpentligvis litt over 200hk.

PS. alu motorer er no drit!!!!!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alublokk er ikke noe dritt når du tenker over at du sparer 30 KG og vet hva slikt har å si for kjøreegenskaper.

joda jeg er enig i det. men i mitt tilfelle er det jo et lite minus at ikke blokka tåler så mye.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 weeks later...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...