Gå til innhold

Reg.Reim M40


Jørgen Andre Sandvoll
 Share

Anbefalte innlegg

har skiftet hvis jeg har vært deg ja! når det går til helvete så går det til helvete med den type motor (altså toppen)..og iallefall hvis du har mistanke om at du kjører på overtid! har en kompis som har gjort denne brølern på samme bilen 2gang, er veldig hår fin de regreimene der trur jeg..

mvh Stian S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror egentlig ikke noe på den 40k intervallen..

bilen min har nok gått over 80k uten at regreima har ryki.. skrudde opp regreima i helga, å den så helt fin ut.. ikke morken i det heletatt...

men jeg bytten den alikevel, samt løpehjul/strammer

men det kan være forskjell fra bil til bil

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da har jeg hatt flaks! Byttet regreim etter at jeg hørte metallisk ramling i motor (ventiler som berørte stemplet (?)). Reima manglet 8+3+1 tenner og var rimelig sprø. Under montering viste det seg at kamdrev hadde hoppet over tre tenner. 40k høres likevel lite ut. De fleste andre biler ligger på mellom 60-90k km. Hørte noen påstår at reima er konstruert med en sikkerhetsfaktor på 6 (dvs skal da kunne klare 240k km), men vil ikke anbefale å gamble på dette. (Gjelder kanskje ikke BMW heller?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror egentlig ikke noe på den 40k intervallen..

bilen min har nok gått over 80k uten at regreima har ryki.. skrudde opp regreima i helga, å den så helt fin ut.. ikke morken i det heletatt...

men jeg bytten den alikevel, samt løpehjul/strammer

men det kan være forskjell fra bil til bil

Dette er en risikosport og det kan fort bli dyrt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke an å se på en regreim at den er dårlig.

du ser om en regreim er dårlig eller ikke.. lett etter sprekker og slitasje på tenner..

men for og kontrollere det må du demontere reima. da kan man like greit bytte den i stedet for og prøve og spare hundre lapper og risikere tusen lapper !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det går ikke an å se på en regreim at den er dårlig.

du ser om en regreim er dårlig eller ikke.. lett etter sprekker og slitasje på tenner..

men for og kontrollere det må du demontere reima. da kan man like greit bytte den i stedet for og prøve og spare hundre lapper og risikere tusen lapper !

ja selvfølgelig.. men han "Jan e34" påsto at det ikke går ann å se om en reim er dårlig eller ikke.. selvfølgelig kan man se om den er dårlig!!

men vil anbefale å bytte regreim på 40.000 uansett..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...