Gå til innhold

haster!! bytte fra liten diff til stor på e30???


Ole-P
 Share

Anbefalte innlegg

skal kaste på ny diff på e30 min. er en gallel 320 diff som sitter på den nå som har raset. jeg har en ny 325e diff som funker. store typen. men det jeg lurer på er om festene er andeledes og hvos mye`? denne nye diffen skal kun brukes nå til å flytte bilen 30 meter og opp i oppkjørselen min oppover bakke på 30 meter da siste er for 4 meter er ganske bratte før den ender på det flate?.

så er den ny diffen boldt on eller er festene for andeledes til at jeg ikke klarer å kru den fast nok til at jeg får kjørt dissa 30 meterene?

og må jeg ned med hele bere brua bak for å få ut diffen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette er bolt on mest sannsynlig. Har dog vært ute for at de to bakre/øvre bolthullene i traversen måtte files ovale for å matche med ny diff. Skal du bare flytte bilen, bruker du da i såfall bare de to fremre boltene.

Har lest at noen mener drivakslene er forskjellig, men dette har jeg aldri opplevd selv. Traversen kan sitte, men det er trangt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Såvidt jeg kan huske, så passer de to bakerste samt den venstre bolten foran. Men ingen problem å få den til å passe 100%...

Men det er en bra stund sia, så det kan være Hardtop har rett...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjorde denne operasjonen relativt nylig, de to fremste hullene passet, men de to bakerste måtte files litt ovale.

OK. Gir meg her. Når jeg tenker meg om, så var det høsten 2002 jeg hadde en 320 som trengte en diff i en brenning - så det er en stund siden.. Men er ganske sikker på at det kun var en bolt jeg slet med for min del. Men samma det, du har det friskt i minne - ikke jeg.

Takk for info.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...