Custom Edition Skrevet Mars 21, 2006 Share Skrevet Mars 21, 2006 Har handlet familiebil og greit er nå det,men syntes bilen var litt lett på clutchen da jeg handlet men syntes den funka helt fint og har ikke vært anntydning til noe utenom normalt. Men nå 10 dager etter handel begynner den og oppføre seg litt pussig og jeg skjønte fort at noe var galt. Clutchen begynner sakte men sikkert og synge på siste verset og de skal ha 11.000,- ferdig montert på det jævla merkeverkstedet for en ny! saken er at jeg mener Bestemt at dette er en reklamasjon så lenge selger har krysset av i kontrakten at det IKKE er noe problemer med motor/gir/clutch/elektronikk etc. Dette er en standard NAF-kontrakt. Selger er lite enkel og ha med og gjøre og ikke lett og få kontakt i. Har snakket litt med ham og han mener bestemt at han ikke kan stå til ansvar her. Jeg mener jeg har krav på at selger utbedrer feilen eller gir en prisreduksjon.. Noen tips her om hva jeg bør gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
marlao Skrevet Mars 21, 2006 Share Skrevet Mars 21, 2006 slå opp i forbrukerkjøpsloven viss du handlet av en forhandler.. viss du kjøpte hos privatperson slå opp i kjøpsloven.. viss du ikke har lovboka.. gå inn på www.lovdata.no Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kenneth BMW Skrevet Mars 21, 2006 Share Skrevet Mars 21, 2006 Jeg vet ikke hva du skal gjøre med selgeren, men skal du skifte den selv så for all del ikke betal 11000.- for den jobben Jeg fikk skiftet clutsh og girkasse for 1400.- på verksted.. + clutshen da.. øøø hvilken bil er dette?? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Mars 21, 2006 Share Skrevet Mars 21, 2006 F.eks mer info her: http://forbrukerportalen.no/Publikasjon ... 3964913.16 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet Mars 21, 2006 Share Skrevet Mars 21, 2006 Du har 3mnd klage rett når du kjøper en bil privat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Mars 21, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2006 Jeg vet ikke hva du skal gjøre med selgeren, men skal du skifte den selv så for all del ikke betal 11000.- for den jobben Jeg fikk skiftet clutsh og girkasse for 1400.- på verksted.. + clutshen da.. øøø hvilken bil er dette?? 98mod Audi A6 1.8T nei jeg kommer self ikke til og betale det men bruker det som argument til selger. Skulle hatt noen privat til og skifte så hvis det er noen i møre og romsdal som vil tjene seg noen kroner og som Kan skifte er det bare og skrike ut Clutch`n koster bare 2300,- så hva de skal med 9000 i arb.penger kan gudene vite.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Mars 21, 2006 Share Skrevet Mars 21, 2006 Ganske høy pris for skifte ja. Sett at de folkene tar samme timepris som der jeg fikser bilen (ikke hos BMW, that is, men med BMW-folk og analyseverktøy), så betyr det at de bruker 14timer på å skifte clutchen (640,- per time). Er vel også litt mye hvis dem bruker 9 timer (tilnærmet autorisert merkeverkstedtimepris) på å skifte den. Eller? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stjernstedt Skrevet Mars 21, 2006 Share Skrevet Mars 21, 2006 Hver gang jeg skal selge noe, lar jeg kjøperen skrive på at varen selges slik den står. Så ikke kjøperen kan komme 3-4mnd senere og klage... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Mars 21, 2006 Share Skrevet Mars 21, 2006 Hver gang jeg skal selge noe, lar jeg kjøperen skrive på at varen selges slik den står. Så ikke kjøperen kan komme 3-4mnd senere og klage... Er derfor også dumt å kjøpe biler av slike selgere, med mindre man har tatt en -GRUNDIG- sjekk av bilen først. Jeg pleier som regel å hoppe over selgere som selger biler *som den står*. Som regel så vet selgeren at det er noe (dyrt) bøll med den da (blir vel også fortalt i de flest situasjoner, men allikevel). Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Custom Edition Skrevet Mars 21, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 21, 2006 Hver gang jeg skal selge noe, lar jeg kjøperen skrive på at varen selges slik den står. Så ikke kjøperen kan komme 3-4mnd senere og klage... akkurat den der kommer man ikke like langt med i dag som før dessverre.. sitat fra forbrukerportalen.no : "Når man kjøper en bil "solgt som den er" er det tre spørsmål som må vurderes for å finne ut om det foreligger en mangel. Har selger gitt feil eller holdt tilbake opplysninger, og/eller er bilen i vesentlig dårligere enn du kunne forvente av kjøpesummen og forholdene ellers. Er svaret ja på en eller flere av spørsmålene så foreligger det en mangel." Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet Mars 21, 2006 Share Skrevet Mars 21, 2006 Siden dere har skrevet under på Naf / forbrukerrådet sin kontrakt, hjelper dette deg veldig. Du må først få et verksted til å skrive en bekreftelse på at feilen, ( clutchen) var det på kjøpstidspunktet. Iom, at selger har krysset av på at dette skal være iorden, MÅ han betale kostandane du har med skifte av clutch, eventuelt han kan gjere dette sjøl, uansett så skal feilen utbetres. Visst ikkje, kan du gå til NAF, og få en av advokatane deires til å sende et velformulert brev til selger. Der dei forklarer bla bla bla. Visst ikkje han ordner clutchen, kan du heve kjøpet. Naf advokat hjelp, koster 300kr i egenandel. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
///M Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 Det er din egen feil, du kjøpte feil merke..LOL Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
hagenisse Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 saken er at jeg mener Bestemt at dette er en reklamasjon så lenge selger har krysset av i kontrakten at det IKKE er noe problemer med motor/gir/clutch/elektronikk etc. Hvis den bare begynner bli slitt krysser man vel ikke av for slikt...? Du skrev jo at den fungerte fint når du handlet. At bruktbiler kan være slitt er vel ganske opplagt.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Peoplez Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 Det er din egen feil, du kjøpte feil merke..LOL hehe, den e fin Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Ole@Automote Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 Jeg har solgt en del brukt biler opp igjennom tidene, og i slike saker så står kjøper veldig svakt. Brukte biler kan bryte sammen når som helst. Selv så har jeg begynt å gi 3 mnd garanti på biler jeg selger. Med noen få unntak. Bilen blir seff litt dyrere med garranti. Konklusjon kjøp bil hos meg neste gang Jeg skaffer det meste billig med eller uten garranti. Jeg går uansett igjennom bilen og skifter alt som er slitt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå