Gå til innhold

trenger tips til klage på selger av bil hvor det er mangel.

Share

Anbefalte innlegg

Konklusjon kjøp bil hos meg neste gang 8) Jeg skaffer det meste billig med eller uten garranti. Jeg går uansett igjennom bilen og skifter alt som er slitt.

Det høres bra ut. Flere burde gjøre sånn :wink:

Helt enig! All honnør til deg, autoart :applause:

Kanskje det er deg jeg skal handle bil hos neste gang :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Konklusjon kjøp bil hos meg neste gang 8) Jeg skaffer det meste billig med eller uten garranti. Jeg går uansett igjennom bilen og skifter alt som er slitt.

Det høres bra ut. Flere burde gjøre sånn :wink:

Helt enig! All honnør til deg, autoart :applause:

Kanskje det er deg jeg skal handle bil hos neste gang :wink:

Stort sett ALLE forhandlere gir garanti på bruktbiler, noe som fører til at bilene blir litt dyrere. Noen vil på død og liv handle privat for å få billigere biler, og da kjøper man uten tilstandsrapport og noen form for garanti. En clutch er en slitedel, og det kan ikke bevises at den var utslitt for 10 dager siden. Ergo, her må nok kjøper betale reparasjonen selv. Jeg er rimelig sikker på at selger slipper unna noe økonomisk ansvar her uansett hva kjøper måtte finne på av advokater etc...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tilstandsrapport kan du få selv om det er privat. Vil ikke selger innvilge det, er det grunn god nok i seg selv til å holde seg unna. Jeg fikk det da jeg kjøpte min, og jeg kommer nok til å anskaffe det når den en dag blir solgt.

Kan nok bli vanskelig å bevise i ettertid at clutchen var slitt ja. Kanskje du bare har vært skikkelig uheldig, Custom? Testet du bilen skikkelig, eller fikk et verksted til å gå over den? Skikkelig surt må det uansett være :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...