jcvold Skrevet Mars 21, 2006 Share Skrevet Mars 21, 2006 kan jeg bruke 98 blyfri bensin på min 2000` e46 320ci ? får men mer effekt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjell Z3 Skrevet Mars 21, 2006 Share Skrevet Mars 21, 2006 Du kan bruke 98 okt blyfri, men tviler på om du vil merke noen forskjell. Men det er bare å teste ut selv, men verd de ekstra kostnadene er det helt sikkert ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
|Andreas| Skrevet Mars 21, 2006 Share Skrevet Mars 21, 2006 Jo mer oktan jo bedre forbrenning. Er det ikke sånn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Mars 21, 2006 Share Skrevet Mars 21, 2006 Hihi. På Kløfta bl.a. (booondeland), så selger dem også 92 oktan Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mr.Plow Skrevet Mars 21, 2006 Share Skrevet Mars 21, 2006 Oktantallet er et mål for bankefasthet. Jo høyere oktan jo bedre bankefasthet, dvs. mindre sjanse for at drivstoffet selvantenner (før tennpluggen gir gnist). Det ikke noe problem å bruke høyere oktantall enn det som er anbefalt av bilprodusenten. Men: Høyere oktantall gir i utgangspunktet IKKE bedre effekt enn lavere oktan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
NSS Skrevet Mars 21, 2006 Share Skrevet Mars 21, 2006 Hihi. På Kløfta bl.a. (booondeland), så selger dem også 92 oktan De selger det også på UnoX, Smart og Jet Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Øyvind L. Skrevet Mars 21, 2006 Share Skrevet Mars 21, 2006 kan jeg bruke 98 blyfri bensin på min 2000` e46 320ci ?får men mer effekt? Din motor har bankesensor så du kan trykt kjøre 98 oktan. Kjør et par tanker med 98 bensin og kjenne om du merker forskjell. Merker du ikke noe så er det ikke noe poeng i og kjøre på den siden den er dyrer. Er du heldig så går forbruket litt ned. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
SteffenK Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 Jeg fyller alltid 98 oktan, jeg føler den går bedre da, selv om den helt sikkert ikke gjør det. Men det er jo ofte slik at hvis man har hørt at det er slik, så innbiller man seg det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
jcvold Skrevet Mars 22, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 22, 2006 de som kjører på racing bensin,har jo høyere oktan,og det gir mer effekt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 de som kjører på racing bensin,har jo høyere oktan,og det gir mer effekt. du må nok stille tenningen din om du skal få noe merkabar forskjell med høyere oktan. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 Gamlingen hadde en 523i i mine yngre dager, og den syntes jeg fikk bedre dreiemoment med 98.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
535-91 Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 Er ganske sikker på at man får mer effekt. Ikke mye, men nok til at jeg merker forskjell på min bil. Den går litt smidigere og trekker litt bedre synes jeg. På motorer med elektronisk styring av tenning og bensintilførsel vil elektronikken kunne gi litt tidligere tenning, uten å risikere banking. Dette skal jo i teorien gi mer effekt . Det er også sannsynlig at forbruket går litt ned ved bruk av 98 oktan kontra 95 oktan, ikke mye,og jeg har ikke målt dette. Jeg tror at det går opp i opp med de 30 ørene som prisforskjellen utgjør og jeg fyller derfor alltid 98 oktan! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bzzlink Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 Dette var oppe i en annen tråd. Var et engelsk bilprogram som testet forskjellig bensin på tre forskjellige biler. http://fifthgear.five.tv/jsp/5gmain.jsp ... tureid=143 Jeg fyller ihvertfall 98 i håp om at min går bedre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skrevet Mars 22, 2006 Share Skrevet Mars 22, 2006 Shell Optimax, er det det samme som V-power her i Norge? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå