Gå til innhold

Sommerdekk?


LTF
 Share

Anbefalte innlegg

Hadde Yokohama AVS sport på min 87 Opel omega.. Dimensjonen var 205/55-16 og det spora som faen!! Bytta dekk til Bridgestone med samme dim og det spora nesten ikke... På den bilen jeg har nå har jeg 235/45-17 på alle vinterhjulahjula og har ikke antydning til sporing i det hele tatt.. Kommer an på bil og dekk detta med sporing.. Litt spent på hvordan sommerhjula er å kjøre med.. har ikke prøvd de i.o.m at jeg kjøpte bilen i høst med vinterdekk på.. 265/35-18 bak og 235/35-18 foran..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg hadde Bridgestone S03 på når jeg kjøpte bilen, de var gode og sporet ikke så mye.

de siste 2 årene har jeg kjørt på Dunlop SP9000, dette dekker er jeg LANGT fra fornøyd med, sporing er en ting (hjelper med mye dekktrykk), men det sitter dårlig (på bane) og når det blir varmt sklir de over alt og sitter ikke for 5 øre. jeg kommer ALDRI til å kjøpe dette dekket igjen.

har du vært på noen av BMW klubbens banekjøringer er det de med SP9000 dekk som hyler aller mest i svingene.

jeg så på Yokohama sitt AVS dekk og de så bra ut, men Hankook dekket jeg nevnte tidligere fikk bedre karakter på alle punkter.

jeg har også kjørt på det forrige good year eagle f1 dekket (gs-d2??), det var jeg fornøyd med grepet på (spesiellt på vått) men da drev jeg ikke med banekjøring og kjørte Opel (grøss), ulempen med det dekket var at det slites veldig fort.

toyo proxes vet jeg mange er fornøyd med men har ikke prøvd det selv.

i år hadde jeg tenkt å kjøpr Bridgestone potenza S-03 igjen men det har vist gått ut så jeg skal prøve Hankook dekket istedet og er spent på hvordan det oppfører seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
Kjører med Goodyear Eagle F1 dekk og er veldig fornøyd med de. Sporer og støyer veldig lite. Og sitter som f.... både på tørt og vått :)

Det gjør jeg også. Er helt enig. Men det er ikke dekk som er laga for og sitte godt på våt asfalt.... Sitter derimot veldig godt på tørra

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...