Gå til innhold

Trenger oversikt over ledningsnettet på en m21d24 motor.


Pauls1
 Share

Anbefalte innlegg

noen som har dette eller vet hvor jeg får tak i ?

problemet er at 5 av 10 ganger når jeg skal starte bilen. så lyser den ene glødelampa(for-glødinga) i dashen veldig svakt. når den gjør det, starter ikke bilen.

men slår jeg tenninga av og på 2-3 ganger blir lyset i glødelyset sterkt og bilen starter tvert. hender også at motoren stopper det første minuttet etter oppstart. når motoren stopper, stopper den tvert. altså ikke noe host og hark. så jeg går ut i fra det er diesel tilførselen som blir kuttet.

hadde dette problemet i et par måneder for ca 1 år siden også, men så ble feilen plutselig borte. men nå er den kommet igjen. er så forbanna irriterende!!!

noen som har noen forslag til hva som kan være feil kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tull med lampe som lyser svakt og slik kjenner jeg ikke til, men at motoren kutter tvert etter en stund kjenner jeg til.

Det første jeg hadde ville sjekka, er om du har en justerbar føler som går på svinghjulet. Prøv å juster den lenger inn. Dersom d ikke hjelper, hadde jeg ville sjekka start/stop solenoiden (magnetventil) som står på dieselpumpa di! Denne kan fucke opp en del. Denne koster ca 800-900.

Så det er litt dyrt å kjøpe en ny bare for å sjekke om denne kan være grunnen.

Mulig jeg har oversikt over ledningsnettet på denne motoren også. Skal lete litt. (Den jeg har oversikt over, er i tilfelle fra en 88 324td, med 2 stk styrebokser/hjerner)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det med magnetventilen var ikke så dumt et forslag. når jeg slår på tenninga og bilen virker som den skal, hører jeg 2 "klikke"-lyder i motorrommet. når den ikke virker som den skal, kommer det bare 1 "klikk".

men får vel sjekke opp det med den justerbare føleren først, siden det er gratis :)

takk for gode forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...