Gå til innhold

Turbo på m20 med 8,8comp mye hk og trykk???


Anbefalte innlegg

Skrevet

æ har en 90 mod m20b25 med t3/04e turbo og den er bremset til 297hk på 0,72 i ladetrykk.

etter det så ble det banking og fysj fysj.

er det noen her som har prøvd å kjørt en slik motor høyt opp med 8,8?

Skrevet
det stoppet seg i at tenningen ble for svak, hadde ikke direct fire da!

Jeg tror neppe at forskjellen lå i wastespark kontra direct fire...

Min ble bremsa hos WM-Performance(motor benk) til 530hk/704Nm@1,5bar med waste spark.

Og det var med en "porta"pirat topp som hadde like flowkarakteristikker som en std 325 i topp. i tillegg til flere andre nesten graverende restriksjoner..

/Stian

Skrevet
drei stempla til f.eks 8.2 og du vil fortsatt ha mye gods igjen å gå på

"drei stempla til f.eks. 8,2" Da mener du vel etter at blokka er plana, toppen er plana/forbrenningskamrene tatt ut av- alt prøvemontert med brukt toppakning og så cc-måling til slutt...dreiing...

Små forandringer gjør store forskjeller på komp forholdet...

Skrevet

hm waste spark e d vanlig rotorfordelergreier?

har unichip som står sammens med motronicen og chip som senker tenning på høyt turtall.

han på estuning sa at parametre for justering av tenning var tomt på unichipen.

tenke på å lage til en justering på posisjonsgiveren slik at denne kan flyttes og dermed lage mer område å justere på ved neste mapping av motor.

kjøre med kansje litt dårlig dyseløsning ca 350cc og tillegssprut av en dyse på 599cc som står foran spjelhus..

Skrevet
drei stempla til f.eks 8.2 og du vil fortsatt ha mye gods igjen å gå på

"drei stempla til f.eks. 8,2" Da mener du vel etter at blokka er plana, toppen er plana/forbrenningskamrene tatt ut av- alt prøvemontert med brukt toppakning og så cc-måling til slutt...dreiing...

Små forandringer gjør store forskjeller på komp forholdet...

meine du da å ta en komptest med innstrument og se hvor mange bar du får på cylinderen??

Skrevet

Nei,fylle væske i det rommet som er igjen.

Forså regne kompforhold.

Kjøp deg datasprut så er du kvitt de problemene dine og slipper petter smart løsninger som fungerer en gang iblant.

Skrevet
hm waste spark e d vanlig rotorfordelergreier?

Nei, man bruker en 3-kanals tenningsmodul og 3 dobble coiler. Hver coil tenner to sylindre som jobber 360grader mot hverandre og man får da en ubrukelig gnist på hver sylinder, derav navnet waste spark :wink:

Skrevet

her var det mye morro å lese :) hvis det ikke har noe hensikt med den waste sparken, hvorfor er den der da? blir kankje bare sånn konstruksjonsmessig?

Skrevet

Forderler er vel som søppel å regne om man skal ta ut maks effekt? det er jo nåkså gammel teknologi det her med fordeler.

@stian329: Regna med at alt var plana å tilrettegjort siden bilen allerede hadde fått føner, og var bremset i benk.

Skrevet
Jeg bremset 360hk med 8.8 komp på 0,9bar og det var ikke tenningsbank da ihvertfall, det stoppet seg i at tenningen ble for svak, hadde ikke direct fire da!

dette så da bra ut. har en ganske liten respirator dr max utak er ca 420.

va litt uønskelig å bruke 15laken på ny tenning akkurat nå.

må først få kjerra godkjent = tid og penger. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...