Gå til innhold

E30 3R20B Wankelprsj SELGES + Advarsel mot bruk av Simtech

Anbefalte innlegg

Skrevet
Japp, det är min Cosmo.

Satt på var kanske inte helt rätt, var inte helt i köre status då :roll: men startade upp den så han fick höra det goa ljudet från 3 rotorn.

När får du igång din?

Janne

min står bare på hylla nå, har ikke penger til å bruke der nå. er midt i overhaling og turbokonvertering av verdagsbila mi :wink:

mangler enda få igjen nå kr så når e21 min er fungerbar da skal jeg begynne satse på wankelprosjekte igjen. tenkte ringe deg i helga men har pappahelg. ska gi deg en pling en dag. Kim sa vel det var oppstart bare, var jeg som blanda med hjemturen :oops::lol:

\K

• Svar 127
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

Ja da ble jeg stående fast igjen etter å snakket med Roger på simtech i trondheim, mistet besinnelsen totalt på tlf men nå er det nok.

Leverte inn motor hos simtech for overhaling av en 3rotor wankelmotor.

Jeg måtte betale 40.000nok for at han skulle starte på overhalinga.

dette er nesten 3 år siden, motor ble levert sommer 04. etter avtale skulle simtech ha motor fedig til januar - februar 05. imens jeg ventet på motor betalte jeg vidre 20.000 for innkjøp av turbo og veiv (guru). tiden gikk og jeg fikk en turbo, denne var tilogmed galt eksoshus og det var splitta entry istedet for singel. dette forklarte Simtech med at det var bare lage en kollektor det så skulle det være i orden, jaja tenkte jeg de kan vel sakene sine :roll:

Når tid for levering av motor var kommet hadde simtech enda ikke begynt på min motor, dette var da første muntlige brudd, motor var ikke en gang demontert. noe Roger sa at det var umulig å få kløvet veiva og at han hadde prøvet alt + at han sa han hadde det så travelt og mye å gjøre pga autofil skulle lage repotasje om simtech så han måtte få ordet sin egen bil.

Naive meg lot meg rive med og en ny avtale ble laget muntlig.

Enda gikk ett halv år før jeg selv måtte ned på simtech for å hjelpe Roger demontere veiva, etter å ha modifisert slagverktøy slik at vi fikk skrudd på bolten på enden av veiva, løsna den etter en par gode kakk.

Selve opprasjonen tok en 15min. dette var første gang jeg begynte lure på seriøsiteten til simtech.

Etter vi hadde kløvet veiva og Roger demonterte motor så vi at alle rotorhusene unntatt 1 var totalskadet + 1 rotor. Dette måtte jeg ordne nye deler til som medførte en exstra kostnad på Rundt 17.000 med frakt og toll. jeg ordnet delene og fikk levert de på simtech kort tid etter.

da endelig skulle Simtech begynne, trudde jeg. etter mye om og men viste det seg at pengene var oppbrukt. men ikke noe var gjort på motor.

Etter ytterligere ca 1.5 år var motor enda ikke ferdig og tålmodigheten min var slutt. Simtech har til dags dato aldrig holdt en avtale med meg eller varslet om noe skulle komme i veien.

etter jeg og Roger hadde siste diskusjon om hva som skulle gjøres så fikk simtech en sjangse til. etter noen dager ble jeg oppringt av en felles kamerat som fortalte at han hadde hørt fra Simtech om at nå skulle Roger "slenge" sammen motoren min og få den unna så maset mitt ble slutt. jeg tenkte at det kan ikke være tilfelle og brydde meg ikke noe om det før enda en uke til hadde en fortrolig samtale med en veldig god venn av Roger som advarte meg på det sterkeste og avslutte overhalingen pga det var ikke tenkt og prioritere motoren min og at kvaliteten på arbeidet ikke ville bli som avtalt. dette var dråpen for meg og jeg ringte Roger på simtech dagen etter å konfronterte han med dette, noe som resulterte i en opphetet diskusjon. Roger skylte da på at han hadde fått så mange fiender etter motoren hans raset etter å ha ha vært på rullende landevei på fanrem og at han førte sak mot de pga dette osv.

Som kunde hos simtech følte jeg at tilliten var borte og jeg ville ikke ha noe mere med bedriften og gjøre.

Jeg dro ned på simtech så snart Roger var tilbake fra en jobb og dette resulterte i enda en veldig opphetet diskusjon. etter mye om og men ble jeg enig med Roger om at simtech skulle betale tilbake 50.000 og jeg fikk beholde turboen og arbeidet som var gjort. det høre oxo med at simtech har en girkasse og ett rotorhus som fortsatt ikke er betalt for og roger hadde solgt det vidre. da uten at pengene kom meg til gode.

Jeg ventet på penger som skulle komme men disse kom heller ikke som avtalt og jeg måtte ringe mase igjen, da simtech ikke hadde alle pengene mine der å da fikk simtech betale meg i 4avdrag + at om han holdt seg til avtalen kunne han beholde girkassa (turbo2 kasse).

Fikk da etter noen dager 1 oppgjør på 25.000, så skulle simtech betale de 3siste avdragene til den 1 i hver mnd. noe som ikke skjedde og vi laget ny avtale om at han skulle betale innen 10 som igjen ble innen 12 det andre avdraget og dette var da på 10500 :cry:

i dag ringte simtech og fortalte at jeg ikke skulle få mere penger og at slike som meg ikke var velkomne der nede og om jeg viste meg der så fikk det konsekvenser. noe som gjorde at jeg mistet fulstandig vettet og brukte kjeften mere enn jeg skulle ha gjort men var så sint at.... :twisted:

Nå står jeg klemt opp imot veggen ved at jeg ikke får henta topp etter overhaling på hverdagsbila eller min egen bil hos lakkerer.

Simtech mener jeg har fått pengene mine. noe jeg ikke har, mangler enda 16.000kr før den saken er ute av verden.

Nå står jeg med valget enten å gå lovens vei eller ordne opp selv.

Vil med dette advare andre mot å bruke simtech og legger kopi av denne tråden på alle forum jeg veit om så ikke andre skal gå i samme fella.

Jeg vurdere sterkt å gå rettens veg for å få igjen pengene mine om ikke simtech ordner opp for seg.

Pga at jeg blir stående i denne klemma nå går det ut over min E21 og jeg har ikke anet valg enn å selge alt wankelrelatert + alt som står i denne tråden av deler selges. PM for info eller reply

det er en sørgelig dag med mange knuste drømmer, men lærte meg i tidlig alder at balansen utjevner seg som regel.

\Ken

Skrevet
uff, dette var trist! :?

her tror jeg det vil vere best å gå lovens vei!

ellers kan det vell lett bli mye mer styr.

Ja når fornuften begynner sige inn igjen er det vel best :twisted:

Er så utrolig lei av og bli behandlet slik at det var likefør ikkefornuften tok overhand fullstendig. At det går an bli så useriøs :roll:

Skjønner jo hvor mine penger gikk den gang..

For meg er det snakk om mere en bare penger, det er lagt ned masse tid og tålmodighet + lovnader til at denne saken bare skal forsvinne. det er lenge siden jeg kjente blodet fosse slik som i dag. er ikke noe anet og gjøre og vente på morgendagen. tar resten derfra 8)

Skrevet

uff,jeg føler virkelig med deg.Skikkelig useriøst av han å drive et firma sånn.Du burde kanskje finne flere som har fått arbeid utført av han,og åpne en samle sak mot han da.Og så lang tid som han har brukt er jo helt uakseptabelt.

Skrevet
uff,jeg føler virkelig med deg.Skikkelig useriøst av han å drive et firma sånn.Du burde kanskje finne flere som har fått arbeid utført av han,og åpne en samle sak mot han da.Og så lang tid som han har brukt er jo helt uakseptabelt.

er allerede i gang, den fortrolige samtalen jeg hadde med kameraten hans avslørte mye og det er dette som ga utfallet for min del blandt anet.

Viser seg at simtech har levert en del motorer som ikke holder mål så om jeg må gå rettens veig så er ikke det noe problem. om jeg får flere til å bli med er det bare positivt.

For meg er det raskeste måte bli ferdig med simtech racing :twisted:

Brukte en del språkbruk pr tlf jeg ikke skulla men fy det får være nok tull.

Får prøve ta de hele med fattning men det er fa.... ikke lett :angry:

Håper bare ikke flere går i fella.

etterhvert som saken utvikler seg kommer jeg til å fylle inn litt mere utfyllende info om saken og hva den fortrolige samtalen med kameraten dreide seg om men ikke før jeg må. er dumt å ødlegge for noen som ikke kan noe for det. Får bare smøre meg med tålmodighet :(

Skrevet
Vad är det som ska göras för att få start på motorn?

Tycker att du på det starkaste ska fortsätta ditt bygge..

Ja det er ikke enkelt, har lyst å fortsette jeg å men da vil det si at det ikke blir noe bilkjøring på noen av bilene i sommer. er tvungen pga hente ut bil og div deler. hadde jo avtale om å få igjen kr men når det blir slik føler jeg bare at noe må gå. Desverre da dette prosjekte. hadde alt gått etter planen hadde jeg kjørt Bmw med 20b3r i sommer :cry:

Motor var komplett da den ble levert inn da -(minus)starter, dynamo og twinturbosettet.

har alt liggende i deler + ett ekstra rotorhus (som vil bli krevet tilbake ved saksgang + turbo 2 girkassa eve) men dette kan jeg svare på seinere i kveld da Roger Har dagen her på ordne opp for seg. er oxo 3 splitter nye hus ferdig portet- polert opp innsugsrøret og pulverlakka frontdeksel og nedre innsugsdel, kan oxo sende med pulverlakken jeg har stående.

Roterene er i grei stand og sidecutta + klare for 3mm apex.

selvkost på motor + delene jeg har er over 40lapper.

Tar dagen her med ro så får vi se hva som skjer utover dagen :wink:

Skrevet

Du vet at om du virkelig vil ta denne roger og firmaet hans så kjører du denne saken via tv2 hjelper deg først;) dette vil nok være MEGET dårlig PR for Simtech, da ut ifra det jeg har lest IKKE kommer til å bruke det firmaet noen gang i framtiden.

Skrevet
Du vet at om du virkelig vil ta denne roger og firmaet hans så kjører du denne saken via tv2 hjelper deg først;) dette vil nok være MEGET dårlig PR for Simtech, da ut ifra det jeg har lest IKKE kommer til å bruke det firmaet noen gang i framtiden.

Har tenkt tanken, får se hva utfallet av dagen blir. kommer det ikke penger tar jeg i bruk alle de hjelpemiddlene jeg kan :wink:

Da må nok skittentøyvasken fram iallefall. Har sjekka ut web sia te tv2 hjelper deg så i morgen sender jeg mail dit og sjekker :D

Skrevet

Jeg er ikke ut etter å ta igjen men vil ha igjen pengene mine så aldrig mere tenke på det kjiipe selskapet. vil informere om min sak og håper andre som har hatt problemer med simtech og vil eve kjøre en sak samlet så stiller jeg meg villig til det. trur nok ikke jeg er aleine om å være missfornøyd. Nå har som sagt simtech dagen på seg til å gjøre noe rett menn vi får se :twisted:

Jeg har kvitteringer på alt av penger betalt + noe anet jeg kommer til å vise til.

takker for deres innspill og støtte.

mvh

KS

Skrevet
Det var kjipe greier! Rart at det finnes sånne mennesker også..

Hvorfor mekker du ikke motoren selv da? Tid som mangler eller?

ja tid og kunskap. ville at det skulle være skuddsikkert så jeg slapp mye trøbbel i ettertid.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...