Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
ja det er slik det skal være. hadde blitt dårlig suksess andre veien.

Skal og skal.. Dump må nødvendigvis stå på trykkside, men det går ann å ha LMM på trykkside også. Etter min mening er dette en tungvint løsning, pga problematikken ang justering av luftklaffefjær osv.

• Svar 190
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

ja dumoen funker jo ikke vist den står på sugesiden, og lmm vil bremse innluften grunnet klaffen. men det kan hende det går ant og få det til og funke, men jeg har sett de som har prøvd og monter lmm på trykksiden og de får aldri bilen til og gå som den skal. men dette er jo forskjellige meninger det bare.

Skrevet
Vil den ikke registrere helt feil mengde luft om den står på trykksia?

Uansett om lufta måles før eller etter turbo, så er det samme mengde luft vi snakker om. Det er du vel enig i. Forskjellen er bare at før turbo er det undertrykk, og etter turbo er det overtrykk.

Skrevet

Hehe, ja etter nermere ettertanke er jeg veldig enig. Men tåler LMMen trykk? hadde tenkt å kjøre med LMM jeg, men hadde aldri plan om å ha den på trykksia. Som du sa er det jo også litt hassel å skulle gjøre noe vedlikehold på LMM om den står på "feil" side etter min mening

Skrevet

Problemet er jo fjøra til klaffen som må modifiseres, og det er her jeg ikke liker meg lengre.

Plasser den før kompressorhus, og slipp hele problemet.

Skrevet

Jeg har jo sett at det funker både før og etter turbo.Men etter det jeg har erfart og lest tror jeg nok den beste løsningen er mellom luftfilter og turbo.

Mitt første turbo prosjekt for mange år siden,en scorpio 2.9.Da hadde jeg luftmengdemålerne før turbo.Den sveiv ikke helt hundre på tomgang så vidt jeg husker.Ikke sikker det hadde noe med det og gjøre,men det funka hvertfall bra å kjøre med

Skrevet

Fikk manifolden ferdig i dag.WG`n på plass :D

Har blitt en del dager nå med kapping,sliping,sveising,og ikke minst...Tenking... hehe.Jeg er ikke den beste sveiseren,men kommer meg litt og litt.Deilig og bli ferdig med en ting hvertfall.

Noen bilder

Picture078.jpg

Picture079.jpg

Picture080.jpg

Picture081.jpg

Skrevet

Hmm... Lukta litt XS-Power av de delene der ja... Minna liksom om delene som står i en E30 som står på utsida av garasjen min nå...

Skrevet

Er det "450hk turboen" fra PPF du har? den til fem laken

Luft mengde måleren måler ikke trykk nei, den måler hvor mye luft som kommer inn i m3/time, amt temperaturen på lufta. Er det derimot MAP sensor på innsprutet måler den trykket i manifolden (manifold absolute preassure)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...