Stianbim Skrevet Juni 29, 2006 Forfatter Skrevet Juni 29, 2006 Det skjer ikke så mye med understell utenom coilovers og skivebremser bak.Ikke før sommeren hvertfall. Høres ut som om klokka di kan være sliten ja.Når det gjelder turbo konvertering så kan jeg bare si at jo mer jeg holder på med dette,jo mer positiv blir jeg til tanken om å bruke 320 istendenfor 325 el til turbo bil. Ja du får mer hest ut av en 2.5 liter.Men det koster derimot sinnsykt mye også skal du ha noe som holder i lengden pga av mindre gods i topp og blokk etc.En 320 tåler mer juling og er mer holdbar.Du klarer fint og få 400 hest ut av 2.0 literen.Som holder også Ang fargekoden.Den kan være vanskelig og se.Enten står den på toppen eller helt nede på fjørhusete,eller på innsiden av framskjermene.Hvis den er fjærnet går det fint an å ta kontakt me en lakkforhandler.De har som regel kamera så du finner koden på den fargen du har
John H Skrevet Juni 29, 2006 Skrevet Juni 29, 2006 Har ikkje sett så mye på prosjektet ditt før nå, men det ser jo sinnsykt bra ut! Ser ut som en utrolig rå farge du har mixet, blir spennende å se sluttresultatet
icc Skrevet Juni 30, 2006 Skrevet Juni 30, 2006 Får vel ta det med farga når jeg får penger til å lakkere, så får jeg lakkert hele bilen. Hvordan skal du få skivebremser bak? ombyggning eller tar du hele armen fra noe annet? Har frykteli lyst på skiver bake selv. Når jeg først skriver, er det noen som har noen tips for å bli kvitt ventiltikking? Har veldi mye tikking, hadde oppe toppen og justerte ventilene med 0,25 mm føleblad. De sto ganske rett fra før av så var lite å stille. Brorn min mener det er det at jeg har feil olje.. har 10w-40 mineral og han mener jeg må ha 15w-40 mineral så forsvinner det meste av tikkingen. Noen som har erfaring med dette før jeg reiser land og strand etter 15w-40? Selv mener jeg det er kamen/armene, noe der som er ødelagt.
Stianbim Skrevet Juli 16, 2006 Forfatter Skrevet Juli 16, 2006 Da var det vel på tide med ennå en ikke så liten oppdatering ! Rudskogen er over og jeg står i garasjen og skrur Ja ja.Sånn er livet.En ting har jeg hvertfall erfart etter hvert.Med et så stort prosjekt som det jeg holder på med nå,vil det ALLTID ta MYE lengre tid en du regner med. I det siste har jeg fått gjort en hel haug.Det som har sinka meg er treg levering på topppakning og noen andre smådeler.Bunndel og topp er ferdig.Blokka e planet,honet og lakket.Nye lagre og simringer og alt som følger med er på plass.Pianotråd er også på plass.Stemplene er dreide takk til stian329 som tok seg av det og står nå i blokka me nye ringer. Mangler kun topppakning,noen pakninger og toppbolter som jeg henter i morgen tidlig.Så nå er det bare kos igjen.Småting som slanger og koblinger tar seff også litt tid. Og selvfølgelig så er ikke felgene kommet enda.De som står på er ikke mine.De er 16X9 hvis du lurte Litt pics fra boring av oljeretur på jobben til stian 2007 prosjekt,M3 turbo Blokk ferdig :) en kompis sin 325 icc !!! Tar hele skiten ifra en 325.Ang tikking så er det nok styringene og eller vipparmer/kam som er dårlige.mineral 15w 40 er helt grei.Du kan også gå for 20w 50,men det er kun i moderat/varmt klima.Om vinteren bør du kjøre på Valvoline 10w 40 halvsyntetisk Max life..Den har jeg veldig bra erfaring med el.De andre blir for tykke i kulden
RonnyW Skrevet Juli 17, 2006 Skrevet Juli 17, 2006 Litt mørke bilder av bilen, men det ser jo bra ut da..
cigarette Skrevet Juli 17, 2006 Skrevet Juli 17, 2006 Nydelig farge på bilen din Ser ut som et kjempetøft prosjekt du har der Kjekt med mye bilder
Stianbim Skrevet Juli 17, 2006 Forfatter Skrevet Juli 17, 2006 Ja,er klar over det.Skal slutte å bruke blits
icc Skrevet Juli 19, 2006 Skrevet Juli 19, 2006 hehe... takk for tipsene! Lykke til med flott prosjekt! Blir vel dyrt å få byttet alt? Var innom å så på www.koed.dk, tenkte meg kvass kam. også får jeg kjøpt meg grenrør og effektanlegg. De ventilene koster jo 200-300 kr stk. Skal jeg nå først bytte kam'en og alt så tar jeg reg. reima i samme slengen Men er ikke helt sikker på hva av deler jeg egentlig treng, om jeg bare trenger et sånn kam sett eller om jeg trenger alt de har der Er nok grådig missunelig på den biln din Hadde jeg bare hatt en ordenli garasje og litt penger
Stianbim Skrevet Juli 23, 2006 Forfatter Skrevet Juli 23, 2006 Da fikk jeg motor på elefanten sent i går kveld.Så i dag blir den stappa i bilen icc: de kommer helt an på hvilken motor du har.hvor langt den er gått,hvor mye hk du ska ha,oppsett... osv osv....
viper Skrevet Juli 23, 2006 Skrevet Juli 23, 2006 veldig bra prosjekt må jeg si:) digger bilen din og motoren din, bra med oppdateringer og bilder, det liker vi:)
Lien Skrevet Juli 23, 2006 Skrevet Juli 23, 2006 Dette ser bra ut! Liker at du lager fargene gjennomført slik at alt matcher
ehrnst Skrevet Juli 23, 2006 Skrevet Juli 23, 2006 hvor langt unna toppdekselet har du komp. og eks.hus på turboen? ser veldig trangt ut med tanke på plugger osv
Stianbim Skrevet Juli 23, 2006 Forfatter Skrevet Juli 23, 2006 Takker for respons Joda,det er litt trangt mellom turbo og motor.Det skal ny manifold på i løpet av vinteren.Vi har fått oss tig apparat så da blir det nytt i rustfritt.Og da skal det bli myyye mer klaring.Noen bilder fra i dag Litt trangt kan du si.det går akkurat
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå