Håvard ///M3 Skrevet Mars 26, 2006 Share Skrevet Mars 26, 2006 ring en jurist og framlegg saken din på en ryddig måte så får du nok tilbake lappen.. Dette gjorde en bekjent når han mista sin for å ha dratt på sladd ut ifra en parkeringsplass i sandefjord en sommerkveld,og purken kom rett bak. Jeg var med,og vet de tok lappen med god grunn. Utrolig nok fikk han den tilbake.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Skrevet Mars 26, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2006 Sa ikke at jeg var utslitt, sa at jeg hadde det litt travelt. Men jeg får vel bare møte opp på avhør. Å der kommer jeg til å spørre om hvordan slags måling de har på meg til bevis. Om han har målt meg over speedometer så bli jo ikke det riktig i det hele tatt. Kan jeg nekte da? Om han har gjort en ca måling, hva skal jeg si da? Om han hadde en presis måling på det er han vel pliktig å ta meg med inn i bilen sin å vise meg hvor fort jeg kjørte? Tror han var litt usikker på hva han holdt på med jeg. Om han er 1 person i bilen så er vel ikke ca fart å ca avstand noe han kan legge frem for bevis? Han må vel ha bilde av bilen min med skiltnummer og klokkeslett også om han er 1 i bilen? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TBG.E30 Skrevet Mars 26, 2006 Share Skrevet Mars 26, 2006 Ja, han må ha bevis på farten din viss han skal kunne gjøre det han gjør her. Det jeg lurer på er om du kansje har passert noen sperrelinjer og den slags. Hvor han da kan framlegge at du har opptredd uansvarlig og brutt flere lover. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Skrevet Mars 26, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2006 Ja mulig det. Men det er vel samme hva han sier når han er enestående i det han sier. Jeg kommer til å si jeg kjørte forbi i 95 og at forholdene rundt var ok. Gangvei og fri sikt uten trafikk var det også. Sjønner ikke hvorfor jeg ikke fikk bot isteden? Han kan jo ikke ha noe eksakt måling på meg da siden han bare tok lappen fra meg. Dette er bare helt idiotisk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Dr_S Skrevet Mars 26, 2006 Share Skrevet Mars 26, 2006 Du får den igjen etter 3 uker hvis du ikke har samtykket i noen ting. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bare_egil Skrevet Mars 26, 2006 Share Skrevet Mars 26, 2006 er det ikke sånn at de ikke trenger å vise hvor mye de har målt deg i lengre, er kun din advokat eller noe som har rett til å se den? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Skrevet Mars 26, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2006 er det ikke sånn at de ikke trenger å vise hvor mye de har målt deg i lengre, er kun din advokat eller noe som har rett til å se den? Hvor har du hørt det i fra? Han er jo 1 i bilen så hva han har målt trenger jo ikke vere riktig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cc300 Skrevet Mars 26, 2006 Share Skrevet Mars 26, 2006 Det er vel ingen nyhet at politiet er ute etter de agressive råkjørerne. Selv om en sulten politimester Bastian er på vei hjem fra jobb og ikke har en dritt å si eller beviser mot deg, så benytter han retten til å ta lappen din i 3 uker bare fordi at du skal bli litt skræmt. VART DU SKREMT NO??? hehehe... Slapp av, du får sikkert tilbake lappen. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kjetil Sømme Skrevet Mars 26, 2006 Share Skrevet Mars 26, 2006 Sa ikke at jeg var utslitt, sa at jeg hadde det litt travelt. Men jeg får vel bare møte opp på avhør. Å der kommer jeg til å spørre om hvordan slags måling de har på meg til bevis. Om han har målt meg over speedometer så bli jo ikke det riktig i det hele tatt. Kan jeg nekte da?Om han har gjort en ca måling, hva skal jeg si da? Om han hadde en presis måling på det er han vel pliktig å ta meg med inn i bilen sin å vise meg hvor fort jeg kjørte? Tror han var litt usikker på hva han holdt på med jeg. Om han er 1 person i bilen så er vel ikke ca fart å ca avstand noe han kan legge frem for bevis? Han må vel ha bilde av bilen min med skiltnummer og klokkeslett også om han er 1 i bilen? Nei, hvis han nok prikker på skuldrene trenger han kun sitt eget ord på dette (tenk MC-politi). Men jeg vil anbefale deg å ha med advokat på avhøret. Det har du krav på, og jeg er sikker på at en god advokat vil plukke "bevisene" fra hverandre uten problemer. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Mars 26, 2006 Share Skrevet Mars 26, 2006 Når man får lappen første gang, så får man denne i en PRØVEPERIODE på 2 år, du er litt over 19 sier du selv, altså er du ikke ferdig med denne prøveperioden. I denne prøveperioden reageres det som kjent strengere enn det gjøres hvis man er ferdig med prøveperioden. Husk også at det ikke bare er farten (målt eller det du innrømmer selv) som avgjør hvilken straff du får! Sted, tid på døgnet, trafikk, vær og føreforhold osv er alle faktorer som spiller inn! For vanlige tjenestemenn i uniformert bil, så må de være 2stk i bilen for å kunne foreta seg noe, men jeg vet faktisk ikke om dette også gjelder sivil! I 70km/t-fartsgrense+++ kan du ifølge bøtesatsene kjøre hele 35km/t OVER grensa, før lappen ryker, men igjen er dette kun farten, og andre faktorer kan også spille inn! Du lå 20 over, hvilke andre faktorer som var tilstede i din situasjon vet jeg ikke, men jeg nevner igjen det med prøveperioden! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Mars 26, 2006 Share Skrevet Mars 26, 2006 Jeg sa til politiet at jeg kjørte ikke mer en 100. Så jeg har jo på en måte sagt at jeg kjørte 100 da. Men jeg kommer til å spørre om han har måling på meg. Om han ikke har det så er det bare å nekte? Noen som har vert i avhør i forbindelse med noe slikt her inne? Tragisk opplegg spør du meg. har du allerede innrømmet å ha kjørt i rundt 100, så kan du ikke nekte i etterkant! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
m3e30 Skrevet Mars 26, 2006 Share Skrevet Mars 26, 2006 kamerat av meg ble målt til 106km i 60 sone. da kjørte vi også forbi en sivil bil. (jeg satt på) og der fikk de tatt han uansett om det bare var en politimann i bilen. bilen de kjørt var fullspekket med utstyr. det var kamera i bilen, så kameraten min fikk sette hele episoden etterpå. det var nok for å ta han.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Skrevet Mars 26, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2006 Ja sjønner det. Men tror dette var kun for fart å si noe på. Det var fri sikt, bare veier, gangfelt og forsovidt lyst ute. Dette sjedde i 7 tiden. Krav på advokat på avhøret ja..Dette er vel ikke gratis? Snakket med politiet i sted å de sa at jeg får telefon fra lensmannen i morgen for avhør. Der kan jeg si hva jeg vil etter det jeg har hørt fordi jeg ble stoppet av bare 1 politimann. Om han har noe slags bevis vet jeg ikke fordi han viste meg ikke noen ting. Mange som sier at politiets ord teller mer en mitt selv om han er bare en i bilen. Er dette noe nytt? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Skrevet Mars 26, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 26, 2006 kamerat av meg ble målt til 106km i 60 sone. da kjørte vi også forbi en sivil bil. (jeg satt på) og der fikk de tatt han uansett om det bare var en politimann i bilen. bilen de kjørt var fullspekket med utstyr. det var kamera i bilen, så kameraten min fikk sette hele episoden etterpå. det var nok for å ta han.. Han fikk sett hele episoden etterpå ja. Jeg fikk ikke se noen ting jeg, så da kunne han kun ha brukt stoppeklokke å avstand til å målt meg å det kan fort bli helt feil. Avvik på 10-15% kan jeg tenke meg. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skillbill Skrevet Mars 26, 2006 Share Skrevet Mars 26, 2006 Ja desverre Magnus, politiets ord veier tyngre enn ditt i en slik situasjon Hørt om "Fri rettshjelp" ? Dette er en ordning som fungerer slik at "den norske stat" tar seg av dine utgifter ved bruk av advokat, om det gjelder for alle, om man ev. må søke etc vet jeg ikke! Var det gangfelt på stedet? da er dette en faktor som teller mot deg! Dessverre! Jeg håper ikke du føler jeg sitter her og vifter med pekefingeren mot deg Magnus, jeg prøver bare å gi deg svar på dine spm! (jeg har mine fartsbøter jeg også) Du får ha lykke til hvertfall! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå