Gå til innhold

Lapplaus

Magnus
 Share

Anbefalte innlegg

Som du selv sa selv her også, så hadde du jo ikke 140 km/h.

Derfor må vi jo anta at politiet juger, det ville i allfall ikke jeg funnet meg i.

Da hadde jeg gått rettens vei og viss denne politimannen hadde vunnet en slik sak uten værken bevis eller sant utsagn.

Ville jeg blitt temmelig forbannet, for at loven ikke fungerer som den skal i ditt område og ev. gjort noe som førte til at han også forstod det.

(Mye en kan gjøre uten å bryte loven, for å vise hva en synes om et sånt system.)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 65
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Så jeg fikk meg en bot på 6500,- + to pene prikker. Slik endte altså dette.

Du tror vel virkelig ikke på at han hadde måling på deg når han bare gav deg bot? Ba du ikke om å få se den?

Hadde han hatt måling på 140km/t hadde lappen din røket på stedet, og du skulle aldri godtatt den bota der.

De trenger forøvrig ikke holde samme fart som deg om de måler med policepilot, de starter telleren når du passerer et sjekkpunkt, så starter de distansemåling når _de_ passerer samme sjekkpunkt, så stopper de målingen på deg når du passerer neste sjekkpunkt (for meg var dette to stolper, med 1.1km mellomrom), og så stopper de distansemålingen når de selv passerer den neste stolpen. Dermed vet dingsen hvor lang tid du har brukt og hvor langt det er, og den beregner da enkelt km/t på bilen din, uavhengig av hvor fort sivilbilen kjører.

Ble selv stoppet i 102 i 80'n selv på torsdag, og ba såklart om å få se måling, og fikk både distanse, hastighet og hvilke stolper de hadde målt meg mellom. Så om jeg ville kunne jeg dratt ned og målt stolpeavstanden selv for å finne ut om de gjorde det korrekt. Nå har du vel allerede godtatt forelegget, men kommer du ut for slike tvilsomme påstander igjen må du sørge for å spørre ham/de ut skikkelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

synd at du godtok det, hadde han hatt en garantert måling på 140 så hadde du ikke hatt lappen lenger...sånn er det bare..

Han fikk det som han ville hvertfall, derfor må dere lære dere å stå mot sånne ting.. du var vel 19 år? jeg er 28 og har vært borti akkurat dette flere ganger så vet hva mine rettigheter er, og politiet kan ikke bli annet enn sure fordi du hevder rettighetene dine.

uansett. synd med bota.. syns nå det var dyrt med 6500 jeg for 100 i 80 sona :o

Enig her. Jo eldre man blir, jo mer selvsikker blir man. Når man er 19 år, godtar man mye mer fra "voksne" enn når man er 28, 38, osv.

Magnus: Du skulle aldri ha godtatt 140 og 6500. Jeg mener bestemt at du kunne ha klart å komme deg unna dette her hadde du nekta plent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du NAF-medlem, ta en gratis juridisk rådgivning. Dette lukter pill råttent. De skal ha bevis! Politi har veldig ofte stor respekt hos rettsvesenet, dessverre, så deres ord er som regel lov. Men loven sier også at kjører du 140 i 80-sone, så skal du miste sertifikatet, samt få en mye høyere bot enn det du har fått.

Her har de ingen måling på deg - garantert!!! De føler seg frem, og bruker sin makt til å knekke deg til å tilstå dette. Og blir du tatt senere, vær sikker på at denne saken kommer opp igjen, blir brukt mot deg og får deg til å fremstå som en notorisk bilbølle. Jeg har vært der - og vet hva jeg snakker om.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja akkurat dette blir ord mot ord å politiets ord veier mer en mitt desverre. Skulle jeg nekta plent som noen sier her så hadde dette blitt en retsak som jeg sikkert hadde tapt. Da hadde jeg sikkert sittet her uten lappen også.

Siden lensmannen sa dette til meg så er gla jeg fikk bot å beholdte lappen.

Han har speedometer måling på meg på 140 da har de rett til å trekke fra 15-20 kmh. Så etter reglene for speedometer måling og at han var en i bilen å at forholdene var slik de var, så er dette bota jeg fikk.

Orket ikke tenke på å lage noe styr av dette en gang.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...