Espen M33 Skrevet Mars 27, 2006 Share Skrevet Mars 27, 2006 D står i annonsen at den er reg desember 1996. Ja, men er den produsert etter 09/1996 så er det en årsmodell 1997. Så denne kan være begge deler. Eneste måte å finne ut det på er å ha chassisnummeret og kikke i ETK eller ringe f.eks GS bildeler. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hylland Skrevet Mars 27, 2006 Share Skrevet Mars 27, 2006 det at den ikkje har steptronic betyr det at det ikkje er "kickdown" på den? Steptronic er slik at ein ikkje kan gire manuelt sjølv er det ikkje? Så du har fortsatt sommer og sportsprogram osc... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
M6 Bjørn Skrevet Mars 27, 2006 Share Skrevet Mars 27, 2006 det at den ikkje har steptronic betyr det at det ikkje er "kickdown" på den? Steptronic er slik at ein ikkje kan gire manuelt sjølv er det ikkje? Så du har fortsatt sommer og sportsprogram osc... Selvfølgelig har den kickdown,den fungerer nok akkurat likt som din kasse Hylland + att den er adaptiv. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
bunny Skrevet Mars 27, 2006 Share Skrevet Mars 27, 2006 Det var i alle fall ingenting å si på prisen. Så lenge det er km og ikke miles, så er det billig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik3 Skrevet Mars 27, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2006 Vanlig automat var vel option til 98? Har sett flere, spesiellt 525d fra 97-98 med vanlig aut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Mars 27, 2006 Share Skrevet Mars 27, 2006 Vanlig automat var vel option til 98? Har sett flere, spesiellt 525d fra 97-98 med vanlig aut. Jo da, de finnest. men det virker for meg merkelig at en som kjøper en ny 540i skal ville spare noen kroner på å velge vanlig automat. Men bevares, folk er da forskjellig, og i usa kostet vel ikke en 540 såååå mye akkurat. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik3 Skrevet Mars 27, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2006 Kanskje det var annerledes "over there"? Lurte litt på denne en gang også, det er en USA 540 fra 96 med vanlig automat. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=6746110 "Hell no, I dont`t want no electronic mumbo-jumbo gearbox, sign me up for the regular one...!" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Espen M33 Skrevet Mars 27, 2006 Share Skrevet Mars 27, 2006 Kanskje det var annerledes "over there"?Lurte litt på denne en gang også, det er en USA 540 fra 96 med vanlig automat. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=6746110 "Hell no, I dont`t want no electronic mumbo-jumbo gearbox, sign me up for the regular one...!" Hehe, folk er som sagt forskjellige. Men just in case, så ville jeg uansett ha fått tak i chassisnummeret og tatt en sjekk. Men at det er noen forskjeller fra euro biler til usa biler er vel ikke usannsynlig. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik3 Skrevet Mars 27, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2006 Kanskje det var annerledes "over there"?Lurte litt på denne en gang også, det er en USA 540 fra 96 med vanlig automat. http://www.finn.no/finn/car/object?finnkode=6746110 "Hell no, I dont`t want no electronic mumbo-jumbo gearbox, sign me up for the regular one...!" Hehe, folk er som sagt forskjellige. Men just in case, så ville jeg uansett ha fått tak i chassisnummeret og tatt en sjekk. Men at det er noen forskjeller fra euro biler til usa biler er vel ikke usannsynlig. Har mailet han, men ikke fått noe svar enda, får ringe han i morgen. Forskjellene jeg vet om er at polstringen under ratt og ved hanskerom er mye tykkere, noe som resulterer i mindre benplass og mindre hanskerom. Har også lest på US-forum at det er mange som sliter med selve hanskeromsluken og at mange velger å ta en Euro-konvertering til tynnere polstring. Ellers så er armlenet annerledes, og på de fleste biler, ikke regulerbart i lengderetning. Men det skal jeg vel eventuellt kunne leve med... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ØyvindB Skrevet Mars 27, 2006 Share Skrevet Mars 27, 2006 Er det noen grunn til at jeg ikke burde kjøpe denne..? Ja, en veldig god grunn: det er en handicapbil. Tenk hvor mye artigere en slik bil hadde vært om du kunne gire selv, med en girspak og en clutch! Dessuten er den ikke ustyrt med sportsstoler og tre hører til på båter. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik3 Skrevet Mars 27, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2006 Er det noen grunn til at jeg ikke burde kjøpe denne..? Ja, en veldig god grunn: det er en handicapbil. Tenk hvor mye artigere en slik bil hadde vært om du kunne gire selv, med en girspak og en clutch! Dessuten er den ikke ustyrt med sportsstoler og tre hører til på båter. Nå er faktisk handicapgiring avgjørende for meg når jeg skal ha bil, har hatt flere biler med manuell giring, men vender alltid tilbake til automaten.. Treinteriøret er en smal sak å kvitte seg med, men lar ikke det være avgjørende, syns det er helt greit jeg! Hadde samme setene i 520en jeg hadde før og gjorde unna 60.000km i den uten problemer. Syns sportsstolene jeg har i 528en nå er nesten litt vel harde, selv om de er upåklagelige i lår og ryggstøtte, den utrekkbare lårstøtten er genial : Smak og behag vettu! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik3 Skrevet Mars 27, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2006 Da har jeg fått svar! Bilen er omprogramert til europeisk std, så det er 135.000km det er snakk om. Kjøpt i 96 tatt inn som flyttegods til Norge i 98 av samme eier. Bilen fungerer visstnok utmerket på alle måter... Kan ikke være så galt kjøp det her...? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hakon Skrevet Mars 27, 2006 Share Skrevet Mars 27, 2006 få den på NAF-test og sjekk alle aspekter. ta den til et BMW-versksted og sjekk at det er riktig Km Stand. Forsikre deg om at stervicer faktisk er utført der det står at de er utført. Om alle slike ting er i orden er det sikkert et godt kjøp. for øvrig så bilen meget pen ut. Finfin Motor. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik3 Skrevet Mars 27, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 27, 2006 få den på NAF-test og sjekk alle aspekter. ta den til et BMW-versksted og sjekk at det er riktig Km Stand. Forsikre deg om at stervicer faktisk er utført der det står at de er utført. Om alle slike ting er i orden er det sikkert et godt kjøp. for øvrig så bilen meget pen ut. Finfin Motor. Jepp det må til. Forøvrig er den EU godkjent for 19 dager siden Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå