Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet
Lokallag er kan helt sikkert være aktuelt, men for å få til lokallag har man også behov for å ha en paraplyorganisasjon for å kontrollere hvem som faktisk er medlemmer og ikke, hvis ikke blir det bare anarki. Hvem som helst kan opprette lokallag, hvem som helst kan si de er medlemmer..

Skal man få til noe slikt må det bli nasjonalt medlemsskap på et eller annet vis, i en paraplyorganisasjon, og det må jo da sannsynligvis koste noen kroner. Problemet blir jo da administrasjon og hva medlemmene får igjen...

Innledningsvis kan jeg si at jeg sitter i styret for BMWCCN Hedmark & Oppland.

Jeg skjønner virkelig ikke problemet her. Hadde folket vært intressert i å møte opp på ting som arrangeres av de forskjellige lokalavdelingene i BMWCCN, så er det helt klart mulig å lage akkurat de arrangement som medlemmene vil ha. Problemet er at det møter opp svært få eller ingen i det hele tatt når vi prøver å få til noe. Vi har ved flere anledninger oppfordret medlemmene til å komme med innspill på hva de kunne tenke seg. Men vi hører aldri noe. Sosiale småtreff hadde vi spredd rundt på flere steder i de to fylkene våres i fjor, men svært få møtte opp. Selv er jeg veldig interessert i å få til noe mer sosialt enn det er i dag, men vi har faktisk måtte avlyse to sosiale treff grunnet INGEN påmeldte. Og da får man liksom inntrykk av at dette er noe medlemmene ikke vil ha.

Selv er jeg veldig tilhenger av å kunne få til et helgetreff på en campingplass. Dette skulle også være ideelt for familifolk, skulle jeg tro. Jeg er også tilhenger av å kunne ha et dags/kvelds treff f.eks. en gang i måneden, men for HedOpp sin del så er det jo et problem at vi dekker så stort geografisk område. Det blir langt å kjøre for mange.

Kom gjerne med tilbakemeldinger og meninger om dette.

Mvh. Ole Tor Sørbu, kasserer i BMWCCN Hedmark & Oppland

• Svar 91
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Skrevet

ole tor:

når det ikke er noe godt planlagt eller tilrettelagt for medlemmene.. som eks ved de to treffene du nevnte OG eks det treffet jeg siktet til. da det kun var oss 4 ifra flisa og kjetil som møtte opp. så kan dere ikke regne med att det vil komme noe innspill. når dere som arrangører / styre ikke klarer å lage noe selv. hvordan kan vi da vite eller stole på att dere vil ta våres ønsker seriøst nok til att dette blir noe av? dette er hva jeg mener. hat meg gjerne for hva jeg sier nå. men slik er det nå.

jeg har valgt å ikke fortsette mitt medlemskap i bmwccn. rett og slett fordi jeg får mer ut av å snakke med folk her på bimmers enn hva jeg får av å være medlem i bmwccn. synd jeg føler det slik.. men men..

jeg er for denne bimmers-lokallag tanken som florerer på denne tråden. håper dette er noe som kan gjennomføres og bringes videre..

Skrevet
ole tor:

når det ikke er noe godt planlagt eller tilrettelagt for medlemmene.. som eks ved de to treffene du nevnte OG eks det treffet jeg siktet til. da det kun var oss 4 ifra flisa og kjetil som møtte opp. så kan dere ikke regne med att det vil komme noe innspill.

Men hvis det er sånn dere føler det at ting er for dårlig planlagt og tilrettelagt for dere, så synes jeg i alle fall at dere burde hatt såpass interesse at dere sier i fra om HVORDAN dere vil ha det. Vi som sitter i styret PRØVER faktisk å arrangere ting for medlemmene våres. Det er bare å sende en mail til en av oss i styret det, hvis dere har synspunkter. Kontaktinfo finnes på nettsidene våres. Vi vil da selvfølgelig prøve å etterkomme medlemmenes ønsker.

Skrevet

Litt OT her, men klarer ikke å la være å bli litt provosert av dette.

når dere som arrangører / styre ikke klarer å lage noe selv. hvordan kan vi da vite eller stole på att dere vil ta våres ønsker seriøst nok til att dette blir noe av?

Jeg må si at dette er en ganske dustete kommentar - det er jo ikke slik at vi ikke "lager" til noe fordi vi ikke vil ha folk på treffene våre? Er det slik at du ikke vil si noe om hva du ønsker fordi du ikke stoler på de som sitter i styret gjør akkurat som du vil? Hvis det er slik at medlemmene ønsker at vi skal legge til rette for en spesiell type aktivitet så gjør vi selvfølgelig det. Klubben er jo til for medlemmene – meningen er jo nettopp at det skal komme folk på treffene våre, og at de som kommer syns det er bra. Når det ikke er noen som møter opp på en type treff så må det jo tolkes dit hen at det ikke er noe ønske for den type treff. Etter å ha prøvd en del type treff er vi fortsatt litt i det blå om hva medlemmene vil.

Intensjonen med småtreffene var at medlemmene skulle få møte andre likesinnede over en kaffe el, og at vi som sitter i styret skulle få litt tilbakemeldinger om hva dere ville at lokalavdelingen skulle gjøre. I tilegg til småtreffene har vi hatt litt større treff hvor vi gjør litt mer ut av det, og det har vist seg gang på gang at det sort sett er Lillehammer folket som stiller opp. Hvorfor det er slik vet vi ikke, men en gjetning er at det her noe med miljøene å gjøre – meningen var at småtreffene skulle gi oss kontakt med disse. Avdelingen har bare eksistert i to år og dette var et prøveprosjekt for å se om det kunne la seg gjøre.

Vi kunne selvfølgelig ha dratt i gang et stort apparat for hvert eneste treff, men det er utrolig demotiverende for de som skal gjennomføre treffene når ingen møter opp, derfor ønsker vi veldig gjerne å få litt tilbakemeldinger – slik at medlemmene våre får mest mulig tilbake av klubben. Jeg syns ikke at det er urimelig å spørre om en slik tilbakemelding.

Mvh Kjetil Olsen - Leder i BMWCCN Hedmark & Oppland.

Skrevet

Den 25. Juni blir det jo cruising med Hed&Opp, så da får vi jo se hvor mange som møter opp. Jeg skal i hvertfall møte opp!

Skrevet

Men ikke tenk på bmwccn treff på denne tråden! hvis dere leser overskriften så snakker vi her på dette forumet.

Og nå prøver morten318 og jeg å få til en liten greie her i byen så får vi se på respånsen og oppmøte. så ta den BMWccn diskusjonen et annet sted!

Skrevet

BMW CCN lokaltreffene synes jeg faktisk har ganske bra relevans her jeg, siden de i likehet med oss er i akkurat samme situasjon; de er BMW entusiaster. Og det er mange her inne som også er CCN medlemmer (som meg). Litt av "forskjellen" om man kan kalle det det, mellom CCN og bimmers er at flere unge med genuin interesse for BMW regiterer seg uforpliktende og leser, samt at det er en litt mindre "forpliktende" tone etter mitt syn. Men nok om det.

Da det gjelder de HedOpp treffene så tror jeg mye av grunnen er at så få vet om de. Og la meg bare si, hadde vi fått med de som ikke var CCN medlemmer og promotert det gjennom flere fora så er jeg overbevist om at det hadde kommet flere. Kan kun snakke for Elverum / Hamar og omegn. Se på Elverum f.eks; etter mitt syn florerer det med BMW'r der i forhold til mange andre byer i Hedmark. Og hvor mange av dem er CCN medlemmer og har sett programmet vårt på HedOpp sine hjemmesider? Nettopp..

Et uforpliktende samarbeid mellom bimmers og BMW CCN på det sosiale planet hadde vært en god ide synes jeg...men da må man ikke ha det som krav at man skal være medlem.

Skrevet
Et uforpliktende samarbeid mellom bimmers og BMW CCN på det sosiale planet hadde vært en god ide synes jeg...men da må man ikke ha det som krav at man skal være medlem.

Det er jeg helt ening i :D Vi har gjort oss noen tanker i de baner, så får vi se om det lar seg realisere....

Skrevet

Til opplysning har vi her i BMWCCN avd Telemark onsdags treff annenhver onsdag i skien for prat og cruising.

Og vi hadde også VÅR-treff idag med bra oppmøte,tipper det var ca 30 biler tilsammen fra 70`e9 3.0 alpina csi til 05`645

Premier i 4 klasser fra 70 talls til 2000+

Bra treff og fint vær.

Skrevet

Eg støtter forslaget til eit bimmers lokallag heilt ut! Det hadde vore kult og treft folket ein gong i veka/mnd for å ta ein kaffekopp og snakka litt drit :D

• 3 weeks later...
Skrevet
Hva med å lage et eget "Happenings" forum, inndelt etter hvor i landet du er fra? Kan jo bare deles opp i fire, med nord,sør,øst og vest så kan folk legge inn småtreff, stortreff etc. der.

Det blir liksom litt lite oversiktlig å legge det inn på "Annet" siden det er ca 174328462 tråder her daglig, så de faller lett bort, og blir i mange tilfeller aldri sett av folk som ikke henger her 24/7.

Hva syntes du Gunnar? Blir det mye jobb for deg?

denna er jeg enig i.. jeg har tenkt mye på detta med lokallag i det siste. og håper vi får gjort noe mer med dette..

• 1 year later...
Skrevet

hmm, ja fungert nesten litt slik for tiden her på bimmers med lokal bimmers treff uavhengig av bmwccn sine avd. Mange er vel sikkert medlem i bmwccn også tenker jeg.

Har ikke vært noen administrasjon men kjørt treff og ønsker gjennom egne tråder her på bimmers. Er tre tråder som har gått igjen som jeg har merket meg: Minitreff bimmers i Drm distriktet, Onsdagstreff - "bimmers.no Hed/Opp" og BMW Treff i Trondheim

Stort oppmøte har det på langt nær vært med gøy har det uansett vært. Drm sine treff har jeg fått knipset bilder og fått hjelp til og legge ut. Noe jeg tror sikkert kan inspirere noen etter vært til å slenge med.

Håper det greit for Gunnar at vi kan bruke bimmers i trådteksten?

Skrevet

ettersom bmwccn hedmark oppland så si ikke er noe mere,noe som er veldig synd! så har vi dratt i veien noen onsdags treff i gjøvik.. fungert egentlig velig bra.. vert bra med oppmøte også! så har vert gøy egentlig! kommer nok til å fortsette med noen arrangemang utover vinter'n også!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...