elementz Skrevet Mars 27, 2006 Skrevet Mars 27, 2006 Jupp, spørsmålet står i topic.. bilen gir bare varme når bilen har litt turtal..
Aracna Skrevet Mars 27, 2006 Skrevet Mars 27, 2006 Har du skjekket kjølevæsekenivået? I så fall etterfyll og luft sikkelig.
elementz Skrevet Mars 27, 2006 Forfatter Skrevet Mars 27, 2006 ja.. kjølevæske nivået er fint jah.. jeg luftet godt en annen dag i uka..for da ble ikke bilen varm i det hele tatt.. nå er boblene borte.. og det forsvinner ikke kjølevæske lenger..men den blir bare varm på litt turtal..dvs normal kjøring..
Aracna Skrevet Mars 27, 2006 Skrevet Mars 27, 2006 Kommer motoren opp på normal driftstemp da? Det kan også være vannpumpa.
elementz Skrevet Mars 27, 2006 Forfatter Skrevet Mars 27, 2006 Kommer motoren opp på normal driftstemp da? Det kan også være vannpumpa. bilen kommer opp på vanlig driftstemp.. hva bytte av vannpumpe koster?
Øyvind Skrevet Mars 27, 2006 Skrevet Mars 27, 2006 Sjekk kranen(e) på torpedoveggen, ved siden av bremsekraftforsterkeren. Ta denne løs og se om det er skitt og lort som har satt seg i slangene inn og ut på den. Dette bruker å være et typisk problem, spesielt hvis det ikke har blitt byttet kjølevæske regelmessig. Sjekk også om kranen(e) fungerer slik de skal, få en assistent til å slå på tenning og betjene varmeapparatet mens du ser om kranen(e) åpner/lukker.
M6 Bjørn Skrevet Mars 27, 2006 Skrevet Mars 27, 2006 Jupp, spørsmålet står i topic.. bilen gir bare varme når bilen har litt turtal.. Er bilen din importert?I så fall har den kanskje termostat beregnet for litt sydligere breddegrader.
bimmerdude Skrevet Mars 27, 2006 Skrevet Mars 27, 2006 Bytt pollenfilter så får du garantert mer varmluft! Dette som er problemet med de fleste som ikke får nok varmluft i varmeapparatet i E36.
elementz Skrevet Mars 27, 2006 Forfatter Skrevet Mars 27, 2006 Okei..Takk folkens.. prøver bytte av termostat og sjekker torpedo veggen..
panasync Skrevet Mars 30, 2006 Skrevet Mars 30, 2006 Ventilen er ett veldig vanlig problem, og som regel det siste folk sjekker Det trenger ikke være dritt i den, kan også være fjæren som skal holde den åpen som er knekt... derfor må du opp i 2500-3500omdr før det blir varme
Krishell Skrevet Mars 30, 2006 Skrevet Mars 30, 2006 Hmms, så jeg kunne spart noen hundre kroner i bensin ved å sjekke disse tingene før jeg lot bilen stå en helg med motoren på for å fjerne kondens å dritt i bilen. uff. fikk litt sjokk da jeg etter 2 dager gikk bort til bilen å fikk se det var is på rutene å den var like kald inni. men hvor sitter pollen fillteret? Akkurat nå er bilen på takst etter at ei dame ikke skjønte vikeplikten sin savner den..
Mauro Skrevet Mars 30, 2006 Skrevet Mars 30, 2006 Samme "problemet" med min, å en kamerat sin. Men jeg ser det ikke som et problem egentlig. (begge bilene våre er opprinelig brukt importert)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå