Gå til innhold

Vannskeligt å skifte Kanal?


Hankook
 Share

Anbefalte innlegg

Hei, jeg lurte på hva som er vannskeligt med å skifte kanal..

Jeg har en e28 som skulle hatt ny kanal på førersiden..

Hva er viktigt å passe på?

Hva er vannskeligt?

Hva skal til? hvordan gjør jeg det?

Er det dyrt å få det gjort profisjonelt for 2500kr?

På forhånd takk for alle svar

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2500 for å få den byttet var ikke så ille pris da.. men, er det kun for å skjære ut det gamle å sveise inn nytt, eller er det med lakking og det hele? hvis det kun er for skjæring og sveising er det dyrt..

det er ikke noe vanskelig å gjøre det selv heller hvis man har erfaring med sveising og platearbeid fra før. men, hvis man knapt har tatt i ett sveiseapparat så lønner det seg nok ikke å starte på denne oppgaven alene ;)

men, reint utførelse så er alfa omega og få kappet vekk alt som er av rust og dårlig stål. bruke så mye av den nye kanalen som mulig. gjerne bore opp de gamle punktsveisene og skjøyt det sammen der. så er det viktig å pusse der du har sveiset, det beste er å sandblåse ;) da slipper man at metallet blir oppvarmet og mer utsatt for rust igjen.. så ikke slip ned med vinkelsliper til metallet blir blått ;) bruk evt. stålbørste..

etter at man da har sveiset, pusset og styrt litt, så er det tid for tyntflytende tectyl.. disse sprayboksene følger det med slange til å stikke inn i de små hullene i kanalen så du får lagt på et bra lag på innsiden av kanalen.

så er det utsiden. der lønner det seg å bruke et tynt lag med syregrunning. for så vanlig grunning og lakk utenpå der igjen..

gjør man rustarbeid nøyaktig og skikkelig så kan man være heldig å unngå rust samme plass de neste 5-10 årene. hvis man slurver kan man få det igjen samme sted etter bare noen mnd..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...