Gå til innhold

Har jeg ødelagt forsterkeren min?Får protectin mode *LØST*

Anbefalte innlegg

Dreiv å kobla opp forsterkeren min i bilen. En audio planet 600.5 (5 kanalers sak).

Tok en liten kjøretur med bakhøytalerne koblet på.

Tenkte å koble på de fremme og satte igang.

Koblet venstre bak på +- på kanal 1, høgre bag på +- kanal 2 osv. Til 4 kanaler var i bruk på de fire høytalerne.

Satte på tenninga, men ikke en pip eller så mye som et stønn.

Tenkte kanskje at det var signalkabelen, men ingen problemer der.

Koblet av strøm, tok av alle høytalerledninger så bare strøm, jording osv. koblet til + signal så forsterkeren burde slått seg på når jeg igjen kobla til strøm.

Ingen sikringer er gåen, hverken på spiller, forsterker eller strøm (sikring rett etter batteriet).

Forsterkeren står bare på protection og gjør ikke noe som helst.

Hva kan være galt og noen som kan hjelpe?

hulk :(

Løsning ligger i siste post fra meg i denne tråden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok jordingskabelen til ene mutteren i støtdemperen bak på høgre side.

Den ene mutteren og bolt som en kan nå tak i på en E34.

Kan stikke å kjøpe en ny jordingskabel og prøve igjen på batteriet og se om det hjelper.

Får se om jeg finner et voltmeter så jeg kan måle litt.

"ethvert hjem burde hatt en voltmeter" eller no i den dur.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tok jordingskabelen til ene mutteren i støtdemperen bak på høgre side.

Den ene mutteren og bolt som en kan nå tak i på en E34.

.

Er ikke god nok jording i denne. Den er vel til og med hengt opp i gummi om jeg ikke tar feil? (foring?)

Jeg hadde det slik som nødløsning i min bil en gang, da klarte ikke forsterkeren mer enn to høyttalere, og gikk i protect mode om jeg spilte høyere enn jeg klarte å hviske..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk at med for liten spenning og strøm kan du faktisk BRENNE(sprenge på gatespråket) elementene dine! Har faktisk brent en GTI 1200 en gang pga dette,for dårlig kontakt på strømledingen... Og da med en saftig harman i mono... Man kan faktisk ikke alltid høre klippingen i bassen,bare at trøkket faller litt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skifta jordingspunkt med blankslipt metall, store skiver og bra trykk. Ingen problemer nå. Har bare å koble opp subb, stripse litt kabler så de ikke ligger å slenger igjen.

Tok nytt gjordinspunkt litt lengre bak på høgre side på veggen der hvor jekken skal stå.

Var et hull der som jeg bare rensa for litt lakk og grunning. En tykk kort skru med 2 skifer og en mutter.

*Lettere happy nå ja*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...