Iceback Skrevet Mars 28, 2006 Skrevet Mars 28, 2006 Jeg har et slikt klimaanlegg i min BMW. Skjønner egentlig ikke hvordan det fungerer. Når du skal ha varme på frontruta, kan du da bare bruke den øverste knappen til høyre med full styrke? Går det ikke an å bruke noe varme på ruta uten at den står på fullt? Jeg har jo klimaanlegg. Men over stereoen er det to hjul. Hva skal du egentlig bruke hjulet til venstre til??? Du regulerer også her varmt og kaldt, hva er da vitsen med å stille inn ønsket grader i displayet? Har altså 4 knapper til høyre på klimaanlegget. Hva er de to knappene i midten til (av de fire til høyre) og når skal de brukes?
Stian333 Skrevet Mars 28, 2006 Skrevet Mars 28, 2006 Mårn! Har du kjøpt den ny bil? Synes jeg har sett det bilde på nett en plass.. Den øverste til høre er defroster, den blåser vel kun på frontruta. Den er bra å bruke når det er dugg eller is på ruta. Den øverste til venstre er også til front og sider rutene, den i mitten er til cupe og den nest nederste er til gulvet. Den nederste er auto, og den bruker `alle` funksjonene. Det hjulet er til varm eller kald luft. Den nest øverste til høyre er klima knappen som jeg kaller den. Bruk den når det er varmt ute og du ønsker en behagelig temp i bilen, bruke den også når du har fuktighet/dugg i bilen. Den andre knappen er resikulsjon, bruk denne feks i tunnelene.
hagenisse Skrevet Mars 28, 2006 Skrevet Mars 28, 2006 Vil du ha varme på frontruta, så slår du av Auto, velger frontruta og regulerer vifta selv. Dette hjulet er spennende greier og jeg forstår heller ikke poenget. Den regulerer tydeligvis varmt/kaldt i midten der, noe som blir helt teit sammen med tempraturen som du sier.. Den øverste av de to knappene i midten slår aircondition av/på og den nederste er resirkulering for bruk i tunneler osv.
mcfire Skrevet April 22, 2008 Skrevet April 22, 2008 Drar opp tråden igjen, da jeg har noen spørsmål. For det første, det hjulet til venstre fatter heller ikke jeg vitsen med. Tempen justerer man jo selv ikke sant? For det andre, hva er optimal innstilling for å få det kjøligst mulig og kjappest når det er varmt ute? Full peis på vifta? Skru ned til 16 grader? Og blir det feks raskere kaldt i kupeen om man trykker inn sirkuleringsknappen?
burner Skrevet April 22, 2008 Skrevet April 22, 2008 Vitsen med temp-regulering på "ansikts-vifta" er jo slik at du kan ha behagelige 20-grader i bilen, men likevel ha en kald bris i ansiktet. Noen liker det..
erl1d Skrevet April 23, 2008 Skrevet April 23, 2008 Riktig som burner sier her. I instruksjonsboka mi står det noe sånn som : "varm på beina, men kald i toppen" Hele poenget er vel at man kan bli litt slapp og trøtt av å få mye varmluft i ansiktet, mens man holder seg litt mer våken og konsentrert av litt kaldluft.
bjalle Skrevet April 23, 2008 Skrevet April 23, 2008 Bruk klima ofte,også om vinteren så holder systemet seg i trim og du slipper vond lukt fra bakterier i anlegget,hjulet er veldig kjekt å ha for å få litt eksta friskluft i ansiktet,ville ikke vært uten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå