Gå til innhold

Esstuning kompressor på en 2001 320i (E46 - 2.2l)


thomasev
 Share

Anbefalte innlegg

Hvordan vil en kompressor innvirke på levetid, slitasje, service på en slik motor?

jeg hadde ingen problemer, men nå kjørte jeg ikke så langt med den. kjørte vel drøye 30 000km uten problem.

kompressorkittet er selvsmørende, så det eneste man trenger å tenke på er skifte av rem.

så lenge man trimmer, så vil det selvsagt gå utover levetiden på motoren..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg syns det er spennende med ESS tuning og slike ting, men jeg legger mer vekt på at det er typegodkjennt og at alt er i orden.. om man er seriøs nok til å vurdere så dyre og fine biler som du tenker på har man slikt i orden. Derfor ville jeg valgt en orginal BMW uten kompressor og slikt som ikke kom med bilen orginalt. Selvsagt er 330d en god bil, men 330i må da være litt mer moro.

Test både 330d og 330 ( enventuellt 325) og se hva du syns.. det er først da du virkelig vet hva som passer for deg.

jeg har aldri kjørt en BMW med en så liten motor som den 2,0litern, men regner med at en 325 vil føles veldig anderledes nettopp fordi den har greit med hester. Den vil kanskje ikke oppleves ufatteig rask, men i alle fall føles mer effortlesss og behagelig..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vurderer også en slik ESS til min bil. Nå har jeg fikset så mye på den jeg har så å bytte til en 330 er uaktuelt. Så lenge du ikke betaler for godkjenning så er det billigere å smelle inn en ESS under panseret. Jeg har selv vært i kontakt med ESS og de sier de fleste kundene driter i å godkjenne siden det koster nesten dobbelt av hva selve settet koster.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan man ikke rett og slett sette på ei stor reimskive og justere trykket på den måten da.

Lade med 0,1 så burde det ikke koste stort med en godkjenning..

Bare og justere opp etter godkjenning da. Er i det minste godkjent med presse. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...