Tommy Skrevet Mars 28, 2006 Share Skrevet Mars 28, 2006 E36 M3 3.0 pro/contra Noen som vil dele erfaringer, svakheter/vanlige feil, pris på forsikring, forbruk. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Nils Jørgen Skrevet Mars 28, 2006 Share Skrevet Mars 28, 2006 Var nylig en lignende tråd på : http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora/index.htm side 3. pr. 28/3-06 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Mars 28, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2006 Ok, men det forumet på BMWCCN, er så tragisk, at jeg gidder ikke begynne å lete en gang, det var derfor jeg postet spørsmålet her. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Eirik Skrevet Mars 28, 2006 Share Skrevet Mars 28, 2006 Var mange meninger frem og til bake om hvilken motor som var best av 3.0l og 3.2l... 3.0 mente mange var mer skuddsikker samt at den leverte ofte bedre effekt enn hva som er oppgitt fra fabrikk (286+). Men det var problem med vanos visstnok... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Mars 29, 2006 Share Skrevet Mars 29, 2006 Men det var problem med vanos visstnok... tror dette problemet er litt overdrevet. har hatt 2 stk M3 og ikke hatt noe som helst problemer med vanos. det som er viktig med en M3-motor, er at man må vente til oljen er ordentlig varm før man drar den ut på turtall. han som kjøpte min 3.2 gjorde ikke det, og vanos røk.. her er forøvrig diskusjonen på bmwccn: http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... ?Id=279672 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Mars 29, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 29, 2006 Var mange meninger frem og til bake om hvilken motor som var best av 3.0l og 3.2l... 3.0 mente mange var mer skuddsikker samt at den leverte ofte bedre effekt enn hva som er oppgitt fra fabrikk (286+). Men det var problem med vanos visstnok... Har hørt at det var 3.2 som hadde problemer med vanos, men dette ble byttet på garanti. MEN det er 3.0 som var interesant å få info om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
R Andersen Skrevet Mars 29, 2006 Share Skrevet Mars 29, 2006 motor og drivverk på disse bilene er veldig bra, og det er ikke så mye feil med dem så lenge de er tatt vare på, men man bør selvsagt se over motor og gir for slitasje. bremser, foringer og stag bør kontroleres siden disse bilene ofte kjøres hardt. rust forekommer også på dem. E36 er jo nå en gammel bil, så du bør sjekke bilen for det. noen steder som bør sjekkes; undersiden av dører, hjulbuer, bakluke, panser, tanklokk. klimaanlegget bør kontroleres. vanos er ikke kjent for å være noe problem på 3.0. 3.2 ble levert med vanos-enhet fra Rolls-Royce, men den skal ha blitt byttet ut på garanti til fordel for en fra Sachs, og den skal det ikke være noe problem med. forbruket ligger på drøyt 1 liter/mil på blandet kjøring, men de kan gå relativt billig på langkøring. sikkert masse jeg har glemt, men håper dette gav deg noen svar.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Håvard ///M3 Skrevet Mars 29, 2006 Share Skrevet Mars 29, 2006 Vanos på 3,0 kommer også fra RR. Forbruket på min 3,0 er langt lavere enn når jeg hadde 325 med automat Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
kimtuurbo Skrevet Juli 17, 2012 Share Skrevet Juli 17, 2012 Noen som VET hvor mye E36 2.5, 3.0 og 3.2l bruker på mila ved pen/langkjøring og "råning/blandet" kjøring?? Altså da med manuell, ikke automat.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Tommy Skrevet Juli 17, 2012 Forfatter Share Skrevet Juli 17, 2012 Jeg har kjørt min 3.0 GT, og 3.2 på 0,79 l/mil på langkjøring. På rikkekjøring, og smågassing så ser du fort 1,5 l/mil. Banekjøring ligger på 3-3,5 l/mil. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå