opusx Skrevet Mars 28, 2006 Share Skrevet Mars 28, 2006 hvordan går man fram for å få skrevet inn og godkjent større felger i vognkortet? hvilke krav stiller biltilsynet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet Mars 28, 2006 Share Skrevet Mars 28, 2006 Sist jeg var på biltilsynet og godkjente litt forskjellig skrev han inn felgene uten at jeg nevnte det.... Eneste han trengte var felgdim, innpress og dekk dim og det fant han fram sjøl.... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Mars 28, 2006 Share Skrevet Mars 28, 2006 Kravet er vel at rulle omkretsen ikkje overskriver +-5%, og at anleggs-flaten av dekket er innenfor hjulbuen, og sporvidden ikkje er meir enn 7.5mm per side, 15mm totalt, og at det ikkje er borti noe på bilen, eks. fjørbein osv. Men har du TUV godkjenning på felg sammen med alternativ dekk-dimmensjon skal ikkje dette være eit problem. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opusx Skrevet Mars 28, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2006 hvor får jeg evt tak i tuv papirer da? var det i årødalen du var? jeg syns de er litt sånn kverulanter der jeg :/ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opusx Skrevet Mars 28, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2006 når du sier sporvidden skal være maks 15mm totalt så mener du at den ikke kan økes mer en det totalt ja? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Viko Skrevet Mars 28, 2006 Share Skrevet Mars 28, 2006 hvor får jeg evt tak i tuv papirer da? Som regel der du kjøper felger, vist dei er TUV godkjent til din bil.. når du sier sporvidden skal være maks 15mm totalt så mener du at den ikke kan økes mer en det totalt ja? Jepp kan ikkje økest mer en 15mm totalt en orginalt, eller dvs. 7.5mm per side. Så vist du har f.eks. 7X15 ET 40, kan du gå opp til 7X15 ET 32.5. Det er dette som er prinsippet. Men blir forskjellig praktisert på forskjellige biltilsyn, dessverre Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
opusx Skrevet Mars 28, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 28, 2006 ok satse på at det går greit da.. koster det 500,- for en time på biltilsynet? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
e30 tic Skrevet Mars 28, 2006 Share Skrevet Mars 28, 2006 kan bekrefte at det er mye som ikke praktiseres likt ja..sommerbilen min ble godkjent med med alt for små hjul etter min mening. (ca8% feil rulle omkrets i forhold til org dim). dette nevnte han ikke en gang! hadde ikke tuv til de felgene, så han gikk bare inn og fant tuv på felger i samme dimensjon og godkjente de..er fornøyd eg, men synd at noen skal være så firkanta på visse punkt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Runar-CSi Skrevet Mars 28, 2006 Share Skrevet Mars 28, 2006 hvor får jeg evt tak i tuv papirer da?var det i årødalen du var? jeg syns de er litt sånn kverulanter der jeg :/ Nei jeg var nok i Kristiansund! Der er de kjempehyggelige og meget medgjørlige... Biltilsynet i Molde er ikke mulig å prate med en gang.... Rundt 500 for en time ja... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet Mars 28, 2006 Share Skrevet Mars 28, 2006 Men hva skjer, hvis man kommer for å godkjenne, og det viser seg at den subber i hjulbuen bak ved mye tyngde bak når bilen er på sjekk for å få godkjent? Dvs, under "ekstreme" forhold for demperne. Er det slik at man da har driti seg ut, og eneste utvei er at man MÅ komme tilbake med valsede hjulbuer eller av med senkingen eller andre felger? Blir dette registerert at man har *feilet* på en slik sjekk? Eller kan man ta heller sjekken da, ved et annet biltilsyn? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå