Gå til innhold

Godkjenning av motorbytte


håvard
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Byttet for litt siden motor i en 320 fra 86 med en 325 motor fra 89,

Byttet da forstilling, bremser dempere drivverk, bakstilling osv fra delebilen.

So alt skal ver rette dimensjoner vil eg tru..

Hadde bilen til eu kontroll for registrering,,

Tenkte først at dei ikkje tok hensyn til motoren da dei er relativt lik av utseende,(fekk ikkje mangel på det ved en bil eg hadde for nokken år sidan),,og bilen er tilsalgs, har kjøper som vil ha den berre eg får skilta den,

Men fekk mangellapp på senkesett vises biltilsynet, den er grei.

Men mindre kjekt at bilen må vises biltilsynet grunnet motorstørrelse bytte,(eller ka det var som stod)

Har pratet med lokale biltilsyn (ålesund) og virker ikkje so lett,

Må dokumentere alt mulig, og siden bmw norge ikkje vil utlevere dokumentasjon på det er alternativet TUW eller liknande som kan komme med det,

Noen med erfaringer og eller har papirer på slikt?

på forehand takk for info!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er man nødt til å vise bilen etter motorskifte? hvis bilen er så bra ombygd som din ,kunne man da ikke bare latt som ingenting? er temmelig slepphendte på eu kontrollen mange steder. eller blir det kjempe pain in ass hvis du skulle bli involvert i en ulykke? selv om det ikke er din skyld? kjipt av bmw norge å være så lite hjelpsomme da..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

er man nødt til å vise bilen etter motorskifte? hvis bilen er så bra ombygd som din ,kunne man da ikke bare latt som ingenting? er temmelig slepphendte på eu kontrollen mange steder. eller blir det kjempe pain in ass hvis du skulle bli involvert i en ulykke? selv om det ikke er din skyld? kjipt av bmw norge å være så lite hjelpsomme da..

late som ingenting er en veeeldig dårlig måte..du må ta bilen til fremvisning på biltilsyn og snakke med den som har med ombygging og gjøre..skal ikke være noe prlblem så lenge du har skifta bremser og understell fra 325 siden bilene er identiske.er du innblandet i en ulykke med bil med større motr en orginalt kan du ende i store problemer med forsikrings selskap siden din bil er reg. som en 320i.regress er en ufin ting

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har snakket m bmw norge og han ville ikkje hjelpe meg med noe som helst,

Kan ver ej traff feil mann på feil dag også , men ingen hjelp der og få,

Snakket med biltilsynet på slutten av dagen, og då hadde han ej he snakka med forhørt seg med andre biltilsyn angåande praksis i slike saker.

Såg litt lysere ut da, so eg krysser fingrene for at det går i boks..

Sku i teorien ver lett for det er en bil som finst fra før slik at bremser hjuloppheng sku ver greit å vise at det står i forhold til motor.

Eg må vise motorbytte på grunn av feil ytelse, fikk merknad på eu kontrollen, litt grundigere sjekket en på tv hjelper deg istad..hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...