Gå til innhold

Er denne verdt prisen? (E30 M3)

///M
 Share

Anbefalte innlegg

tar du deg en tur til tyskland kan du hente en pen m3 momset inn til norge for ca 50-60000 med halve kmstanden og vel så det!

Sorry Mac, men du har enkelt og greit ikke peiling, og bør da vitterlig ikke uttale deg!!

En pen og BRA E30 M3 går i dag ikke for under 10.000 Euro i Tyskland. En sliten en derimot kan gjøre det, men blir de slitne eksemplarene dermed til et bedre kjøp?

Skal du greie å få inn en for 50.000,- inkludert moms så må den maks koste 5.000,- Da har jeg ikke regnet inn reise/fraktutgifter. Greier du å få inn en pen og bra M3 med garanterte max 150.000km på telleren til den prisen, så kjøper jeg tvert. Finner du to så kjøper jeg begge. Ja finner du tre, så tror jeg jammen jeg kjøper den tredje og :D

enig, ALDRI om du finner en M3 i tyskland til den prisen som er bra, om du gjør det, så skal jeg stå først i køen å gratulere, men det vet jeg ikke kommer til å skje!!

var i sverige i går og hentet en M3, og den kommer nok på ca 100 tusen mer enn den prisen du drømmer om. det er en seriøs og strøken bil. kun 79`km full historikk med komplett servichefte og en perm full av kvitteringer. alt utstyr og i helt orginal stand. solgt ny i sverige. :D

de bra M3`ene vokser ikke på trær lenger..

Tør jeg spørre om hvem det er sin bil du har kjøpt?

Og hva fant du ut angående nødvendige papirer for registrering i Norge?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 34
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Top Posters In This Topic

Tør jeg spørre om hvem det er sin bil du har kjøpt?

Og hva fant du ut angående nødvendige papirer for registrering i Norge?

jeg kjøpte den av en som het Per i Malmø. bilen har ikke vært annonsert. jeg satte inn en ø kjøpt annonse på autopower, og han tok kontakt.

skal ta noen bilder etterhvert, men det er denne bilen:

perra_m3_1988_05.jpg

perra_m3_1988_04.jpg

perra_m3_1988_08.jpg

ang papirer, så har jeg hørt litt av hvert.. noen mener jeg trenger tüv og andre ikke, så jeg får vel høre med biltilsynet. det er jo samme årsmodell (og farge) som den jeg har fra før, så kanskje det hjelper hvis jeg tar med vognkortet til den..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sinnsykt fin bil du har kjøpt deg! Du vil få mange turer med smil om munnen!:D

Gratulerer!

takk for det!

gleder meg til været blir bedre og til å få skilter på den!

Pehr Magnus Persson sin ja.. Kjempeflott bil med veldig uvanlig interiørfarge til M3 å være. Antar at dette skal være cruisebil siden den er dønn original og har A/C :D

Men som jeg sa i en tidligere tråd. Har du fått med begge vognkortene, så tror jeg det skal holde for godkjenning. De er utrolig detaljerte de svenske vognkortene! Men best er det nok å høre med din lokale trafikkstasjon.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pehr Magnus Persson sin ja.. Kjempeflott bil med veldig uvanlig interiørfarge til M3 å være. Antar at dette skal være cruisebil siden den er dønn original og har A/C :D

Men som jeg sa i en tidligere tråd. Har du fått med begge vognkortene, så tror jeg det skal holde for godkjenning. De er utrolig detaljerte de svenske vognkortene! Men best er det nok å høre med din lokale trafikkstasjon.

stemmer det ja, han mente det var den eneste i sverige som var solgt med den interiørfargen. var litt skeptisk i starten, men når jeg fikk se hvor strøken den var, så var det ikke noe tvil! :D

dette skal bli "søndagsbil" ja, men jeg skal modifisere litt på understellssiden siden jeg skal bruke denne bilen på førerkurset på ringen i august. blir H&R justerbart, H&R stabstag og Ireland camberplater. har liggende 16" orginalfelger etter den andre som jeg vurderer å sette på denne også.

han hadde to vognkort til bilen, en som skal ligge i bilen og en som skal være reserve hjemme. jeg fikk med den som skal ligge i bilen, og regner med det holder.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stemmer det ja, han mente det var den eneste i sverige som var solgt med den interiørfargen. var litt skeptisk i starten, men når jeg fikk se hvor strøken den var, så var det ikke noe tvil! :D

dette skal bli "søndagsbil" ja, men jeg skal modifisere litt på understellssiden siden jeg skal bruke denne bilen på førerkurset på ringen i august. blir H&R justerbart, H&R stabstag og Ireland camberplater. har liggende 16" orginalfelger etter den andre som jeg vurderer å sette på denne også.

han hadde to vognkort til bilen, en som skal ligge i bilen og en som skal være reserve hjemme. jeg fikk med den som skal ligge i bilen, og regner med det holder.

Når det gjelder vognkortene, så er det den som selger har hjemme som teller når du skal omreg bilen. Hvis han ikke sender den inn, så får IKKE du omreg bilen. Den som ligger i bilen, følger bilen og den han har hjemme skal brukes ved salg/omreg av bilen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, snakket med min "kontakt" på den lokale trafikkstasjonen igjen nå. Han sier nå at man må ha ECE dokument (Tüv/Dekra) for å få godkjent ikke e-merkede biler. Rart at man skal få så mye forskjellige svar!! Vel, hør med din lokale stasjon uansett. Og lykke til. Håper det går smertefritt. Ikke noe er så irriterende som å bli hindret av et idiotisk byråkrati!

BTW: Jeg tror fortsatt du trenger begge de vognkortene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når det gjelder vognkortene, så er det den som selger har hjemme som teller når du skal omreg bilen. Hvis han ikke sender den inn, så får IKKE du omreg bilen. Den som ligger i bilen, følger bilen og den han har hjemme skal brukes ved salg/omreg av bilen.

den fyllte vi ut og han skal levere den inn til svenske vägverket.

får høre med biltilsynet, men det ordner seg sikkert! :D

skal få tatt noen bilder etterhvert og legge ut her, så kan vi diskutere den da, så slipper vi å ødelegge denne tråden.. :wink:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den fyllte vi ut og han skal levere den inn til svenske vägverket.

får høre med biltilsynet, men det ordner seg sikkert! :D

skal få tatt noen bilder etterhvert og legge ut her, så kan vi diskutere den da, så slipper vi å ødelegge denne tråden.. :wink:

Tråden blir da ikke ødelagt den. Vi har jo for lenge siden konkludert med at bilen som var tema for trådstart ikke var direkte kjempebillig :D !!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

• Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive

• Opprett ny...