Gå til innhold

olje til 525tds


Mr_Tran
 Share

Anbefalte innlegg

olje er olje. den er like svart å jævlig når du tapper av igjen. får du rabatt så er det vel ikke noe å tenke på? koster bensin 9kr på esso så fyller du ikke på statoil på andre siden av gata for 12kr fordi den anbefales?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble av lokalt firma anbefalt en delsynt. olje ifjor, da den var meget rimligere og minst like bra.

Oljen i seg selv var sikkert tilfredstillende når det kom til smøring, men min gamle km rike motor begynte da straks å lekke olje. Selv om begge skulle ha samme viskositet. Byttet derfor tilbake til Castrol helsynt. ved siste oljeskift før jul, og lekkasjen har nå stanset!?

Det var min lille erfaring 8)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange greie svar her. Viktig at oljen tilfredsstiller spesifikasjonene til din motor. Men også viktig at du FØLER du bruker en bra/riktig olje, er det et merke du føler ikke er bra så prøv noe annet.

Et rimelig alternativ kan være Felleskjøpet sin helsyntetiske SuperSynthetic. Denne har viskositet 5W-40 og tilfredsstiller ACEA A3/B3/B4, API SL/CF, MB 229.3, VW 505.00, VW 502.00, BMW Longlife 01, Opel GM-LL-B_025, Porsche Kvalitetsnivå: MB 229.1.

Er vel Statoil som produserer den.

Denne koster for tiden 249.- pr 4l.

Sjekk linken under for litt info om olje fra FBI:

http://www.nrk.no/programmer/tv/fbi/2258534.html

Kjører selv på Castrol TXT (518i) og SLX (523iA), men det kommer av at jeg har kontakter=innkjøpspris.

Lykke til! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...