Gå til innhold

Ny/Ubrukt turbokam - m20


Co|a
 Share

Anbefalte innlegg

må vel ha strammere ventilfjærer og sterkere vipparmer for å kunne bruke denne kammen?

er jo flere som har knekkt vippearmene med orginalkammen,så blir muligens større sjans for at dem knekker med kvassere kam?

eller har jeg missforstått?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har misforstått litt, det er som regel høyt turtall(7k+) som tar knekken på vipparmene, selv om de også knekker ved helt normal bruk etter en tids bruk. Denne kammen gjør det ytterst attraktivt å øke turtallet en god del så alt har jo en sammenheng.

Kjøper man originale nye BMW vipparmer så skal de klare 7000rpm uten problemer, men selvfølgelig...you never know.. :roll:

Originalfjærene holder også fint til 7000rpm.

Så denne kammen er genial, man beholder den myke tomgangen og den kommer hardt på toppen!

Skal man over 7000rpm, da begynner det å koste(om man vil det skal holde da). Selv har jeg Z58(300)kam, PPF vipparmer, Dr. Shrick ventilfjærer og alu retainers. Bare dette har en pris på over 10000,-

I tillegg kommer sveising, raceporting(260hk-sug), planing, 3-vinkels setekutt, nye radier på ventilene, nye tettinger og justerbart kamdrev.

Så prisen (på min topp) passerer greit 20000,- i deler og arbeid uten innkjøp av topp som for øvrig er av den legeringen som ikke/sjelden sprekker.

Så man kan gjøre det så dyrt man bare vil, ingen problem.

Men så lenge man ikke trenger å ha det verste så er denne kammen en ultragod investering.

Jeg kan ikke fatte og begripe at ingen viser noe interesse her :?

/Stian

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du har misforstått litt, det er som regel høyt turtall(7k+) som tar knekken på vipparmene, selv om de også knekker ved helt normal bruk etter en tids bruk. Denne kammen gjør det ytterst attraktivt å øke turtallet en god del så alt har jo en sammenheng.

Kjøper man originale nye BMW vipparmer så skal de klare 7000rpm uten problemer, men selvfølgelig...you never know.. :roll:

Originalfjærene holder også fint til 7000rpm.

Så denne kammen er genial, man beholder den myke tomgangen og den kommer hardt på toppen!

Skal man over 7000rpm, da begynner det å koste(om man vil det skal holde da). Selv har jeg Z58(300)kam, PPF vipparmer, Dr. Shrick ventilfjærer og alu retainers. Bare dette har en pris på over 10000,-

I tillegg kommer sveising, raceporting(260hk-sug), planing, 3-vinkels setekutt, nye radier på ventilene, nye tettinger og justerbart kamdrev.

Så prisen (på min topp) passerer greit 20000,- i deler og arbeid uten innkjøp av topp som for øvrig er av den legeringen som ikke/sjelden sprekker.

Så man kan gjøre det så dyrt man bare vil, ingen problem.

Men så lenge man ikke trenger å ha det verste så er denne kammen en ultragod investering.

Jeg kan ikke fatte og begripe at ingen viser noe interesse her :?

/Stian

eg har denne kammen i tankene! :D var ikkje mye eg fikk kjørt bilen min før kassa takka for seg, men eg syns så absolut den sperra alt for tidlig!fort opp på turtall..hva sperrer en org 323 på? mente min sperra før 6000o\min.?? bilen min hadde 270hk med gammel ic og rør oppsett. og bla org omslipt 323 kam. det må vel så absolut være noe hk for meg å hente her med denne kammen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

du mener det ja! ja vi får se hva saldoen sier etter en innbringende påskehleg med jobbing :)

vurderer porting, piano og et skikkelig grenrør til neste sommer. så kam er ingen dum ende å begynne i!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hehe..er du selger eller:) ?

har sett litt på det,er sikkert et bra grenrør! men liker rett og slett ikke utseende på det, tenker da mest på sveisene. så har de t4 flens..passer vel dårlig med den nye kkk27 en min?har jo ekstern wg også..

men er vel nok OT på denne salgstråden nå..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...
Heisan! jeg har en turbokam liggende som jeg henta hos PPF i januar til salgs. den var ment til et turboprosjekt men skal begynne på skole til høsten og har ikke rå til å ha deler liggende..

kammen er kjøpt hos ( http://www.pure-pf.com/ )

Turbokam z45 nypris - 3700SEK / 3138NKR

selgest hbo. 2500kr

Mvh Bjørn

har du denne fremdeles ?

i såfall kjøper eg den! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...