mEhE Skrevet Mars 31, 2006 Share Skrevet Mars 31, 2006 en kompis av meg holder på med et turbo proskjekt, den er ikke ferdig bygget(mangler trykkrør fra turbo til manifoild) men han har testet den litt(står på manifoild) men han har ikke laget oljeretur i bunnbanna.. han har tatt oljenreturen ut til peilepinnen dette vil jeg tro ikke gir tilstrekkelig flyt av olje ut! så nå lekker den olje! er det lageret som blir overfylt og lekker ut olje? det er en liten t3 turbo som står orginalt i sierracoswort om jeg ikke tar feil litt vanskelig å forklare egentli da jeg bare har fått snakket med han på msn. hva er det verste som kan skje om den ikke har fri flyt av oljeretur? dette er ikke kulelagret turbo. edit: fornøyd? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Bmwfanatic Skrevet Mars 31, 2006 Share Skrevet Mars 31, 2006 tror det var diskutert her før ang bilmerker.. jeg tror du blir vel mottatt med det spørsmålet på www.bilforumet.net men de som vil svare, får da gjerne svare.. jeg skulle også svart, men jeg vet ikke Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet Mars 31, 2006 Forfatter Share Skrevet Mars 31, 2006 hm..ok skulle kansje ikke nevnt bilen,men sånn sett så har spørsmålet mitt ingenting med bilmerket å gjøre.. turboen kunne like godt vært på en bmw.. i og med jeg selv har fått litt deler til turbobygging til bmw`En hadde det vært fint og vite:-) Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Stiansen motorsport Skrevet Mars 31, 2006 Share Skrevet Mars 31, 2006 Jeg har samme problemet på min bmw m3. lurer oxo på om d har noe med returen å gjøre. hele eksosanlegge er fullt av olje.. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mykle Skrevet April 1, 2006 Share Skrevet April 1, 2006 Jepps dette kan skyldes for liten retur. Prøvde selv med 1/4`tilførsel og 1/2`retur, men fikk for liten evakuering av olje med det som resultat at jeg fikk olje i eksosen. Gikk opp til 3/4´på retur og det har funket fint siden. Dette er med hydraulikk slanger som går så i si rett ned fra turbo til bunnpanne. Stiansen motorsport: Problemet ditt kan jo skyldes en defekt turbo også. - Chris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
mEhE Skrevet April 1, 2006 Forfatter Share Skrevet April 1, 2006 er klar over vis du har kulelagret turbo blir lageret defekt om det kommer for mye olje inn.. men hva "flytelager"(husker ikke hva det heter) kan det bli defekt på noen måte om det ikke blir kvitt oljen eller renner bare overskuddet ut i eksosen e.l? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mykle Skrevet April 1, 2006 Share Skrevet April 1, 2006 Kan ikke svare deg helt sikkert på hvor skadelig det er å kjøre med for høyt olje trykk i turboen. Men det sitter tetninger ut mot begge husene av turboen, og disse har nok ikke godt av dette i lengden. En ting er at du trykker oljen ut i eksosen, men du kan få det ut i innsuget også. Bygg returen med en gang og så slipper du masse problemer. - Chris Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
propan Skrevet April 2, 2006 Share Skrevet April 2, 2006 Anbefalt olje retur fra turbo er MINIMUM 20mm. Som en hadde problem med her så fylles eksosen av olje og turboen går ganske enkelt til helvete,den får ikke ut olja og den brenner seg fast og kokser.... og det ender med ras... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå