Gå til innhold

clutch problemer e 30


e30 tic
 Share

Anbefalte innlegg

så for meg oppstart og prøvekjøring i helgen..men neida!! :(

det viser seg at det utløser lageret eg har kjøpt nytt og satt i, er kortere enn det gammle! det fører til at slave sylinderen ikke "rekker inn" tilstrekkelig!! og clutch pedalen returnerer derfor ikke.

har luftet systemet og dette er ok.

blokk, svinghul og utløser lager skal være 323.clutch:org lamell med sachs 618 trykkplate. getrag 260 kasse.

hva gjør eg? ned med kassa for å få rett lager? :(

eller finnes det en slave sylinder som er lengre?er vel noen av getrag kassene som har større (lengre) clutch hus.

håper noen har noen innspill på dette!!

beklager om det er dårlig forklart:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må erlig talt si at det var et meget unyttig svar..:) for å svare deg så bestilte eg et utløser lager til en 83mod 323..det som eg mottok viser seg å være litt kortere enn det som en gang sto i bilen! det nytter ikke å bestille et lager ut fra mål feks..det går kun på delenr! og for meg som er ny i bmw "verden" er det lett å gå på en smell og to..

når man har en bil som er oppbygd av diverse deler, og senere skal bygge den om til manuell med en donor bil, er det ikke bare å bestille deler ut fra reg nr!

utløser lageret passet det! er som sagt litt kortere, ellers er det identisk med det gammle. mulig det er en annen plass feilen ligger..men eg kan ikkje forstå hva det skal være verttfall!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skiller vel 5mm,m3 og m20 er forskjell og diverse andre.

De er vel 25mm og 30mm.

Tror nok du må bytte lager...

der var kassa nede igjenn! ifølge rep håndboka skal m20 ha et lager med "A" mål 30.25mm. målte det eg monterte som eg fikk av gs..og det er som du sier 25mm :x

dette må jo dreie seg om feilsending, når eg bestilte til m20b23 motor, og pressiserte at det var 260 kasse. håper å kunne returne dette å få igjenn pengene. er jo et relativt dyrt lager!

er ikke serlig imponert over gs til nå, men mulig det er eg som har bestilt feil..noe eg har vanskelig for å tro :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...