krist_olsen Skrevet April 2, 2006 Skrevet April 2, 2006 hei har en diferensial som eg fekk md ein motor og den skulle vere sperr men eg e litt usikker pga useriøs selger:( kosen kan eg finna utt om det er elle ikkje uten og måtta hiva dn på?
Ingenteng Skrevet April 2, 2006 Skrevet April 2, 2006 snurr på den ene siden der stikkakslingen kobles til. hvis det andre hjulet går samme vei så er det sperr.
Øyvind L. Skrevet April 2, 2006 Skrevet April 2, 2006 snurr på den ene siden der stikkakslingen kobles til. hvis det andre hjulet går samme vei så er det sperr. Det er en dårlig test. I en åpen diff kan også begge hjulene gå samme vei. DETTE ER EN SIKKRE TEST: Sett bilen på bakken, og jekk opp kun ETT bakhjul. Blokker motsatt forhjul, og sett bilen i fri med brekket av. Vri på hjulet, og du vil kjenne om du har diffbrems. Det er ca 40-50Nm forspenning i en diff med brems så du må ta godt i for og klare og snurre hjulet rundt.. Lykke til.
mEhE Skrevet April 2, 2006 Skrevet April 2, 2006 står også en "s" på skiltet på sperrediffen.. på min sperrediff står det: s3.64 75 hva med å vri den ene siden en retning og andre siden en annen retning??. hos meg er det ikke mulig med handmakt og kunne vri hjulene på diffen vær sin retnig .. de går bare en retning uansett.. om den er montert i bil funker øyvinds metode ble mye edit nå tidlig om morgenen
Pedi Skrevet April 2, 2006 Skrevet April 2, 2006 Det er en dårlig test. I en åpen diff kan også begge hjulene gå samme vei. Enig, men i de allller fleste tilfeller så går motsatt utg. aksel andre vei når det ikke er brems. Så den testen funker oftest greit... @Mehe: Da er du heldig, av alle de diffene med brems jeg har hatt gjennom årene - så har jeg kun hatt et fåtall med S-innpreget...
Bmwfanatic Skrevet April 3, 2006 Skrevet April 3, 2006 Jeg tok av min åpen diff, og vridde på en av stikkakslene som beskrevet her, og begge gikk samme vei.. om jeg holdt igjen det ene, så var det ikke store motstanden seff.. poenget var att de gikk samme vei..
Øyvind L. Skrevet April 3, 2006 Skrevet April 3, 2006 Jeg tok av min åpen diff, og vridde på en av stikkakslene som beskrevet her, og begge gikk samme vei.. om jeg holdt igjen det ene, så var det ikke store motstanden seff..poenget var att de gikk samme vei.. Jepp, mange åpne differ gjør det. Er derfor det ikke er en sikker test.
Pedi Skrevet April 3, 2006 Skrevet April 3, 2006 Joda, men en i åpen diff der begge går samme vei - så skal det ikke så mye kraft til for å holde den ene igjen.... Det skal mer til for å holde tilbake en diff med brems....
bimmerdude Skrevet April 3, 2006 Skrevet April 3, 2006 Hvis bilen står i fri gir og man jekker opp bak og snurrer så sier det seg selv at hjulene går samme vei med åpen diff. Setter du den i gir derimot så går de hver sin vei. Men hva skjer når bilen står i gir og du har diffbrems og prøver å snurre?
eriklepe Skrevet April 3, 2006 Skrevet April 3, 2006 Hvis bilen står i fri gir og man jekker opp bak og snurrer så sier det seg selv at hjulene går samme vei med åpen diff.Setter du den i gir derimot så går de hver sin vei. Men hva skjer når bilen står i gir og du har diffbrems og prøver å snurre? Snurrer du på inngående aksling går hjulene samme vei, skulle bare mangle
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå