Gå til innhold

Bytte til hvite pærer i hovedlykt


Magnus
 Share

Anbefalte innlegg

Dette emnet har sikkert vert oppe mange ganger før, men har ikke helt fått med meg hva som er best å velge når en skal ha nye pærer.

Har sett mange som har byttet til hvite pærer. Noen syns philips blue vision er bra, noen syns at osram cool blue er bra og noen liker ingen av delene.

Vet vel at xenon fra dybvik trading er best, men har ikke tenkt å legge så mye i det om dere skjønner.

Hva har dere her inne erfart med lyspære skifte? Hva er best?

Kom over den sida her: http://www.xtremecar.no/shop/index.php? ... 0b1b2917ab

Noe å anbefale der? Og hva slags pærer har 93' orginale lykter på parklysa?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller legg 2500,- i det og få ordentlig Xenon :) Det å gjøre at det bare *ser* ut som at du har xenon, er for meg like teit som å se en Volkswagen Polo med M3-speil...

99% av det med å ha ordentlig xenon, er at natt blir til dag når man kjører om kvelden/natten.

Men men... smaken er som baken.. eller...lommeboken, ihvertfall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller legg 2500,- i det og få ordentlig Xenon :) Det å gjøre at det bare *ser* ut som at du har xenon, er for meg like teit som å se en Volkswagen Polo med M3-speil...

99% av det med å ha ordentlig xenon, er at natt blir til dag når man kjører om kvelden/natten.

Men men... smaken er som baken.. eller...lommeboken, ihvertfall.

Tja..jeg syns vertfall hvitt lys er penere å se på en gult lys. Om de ikke er så forferdelig stor forskjell på lyset bryr ikke meg noe serlig, kommer meg sikkert frem dit jeg skal likevel.

Skal jeg isåfall ha meg xenon så koster dette 2500 som du sa..men da har jeg jo vanelig lys på den ene projektoren. Skal en ha xenon der å er man oppe i 5000 kr i xenonkit. Det er ikke verdt pengene etter min mening.

Vil tro at med philips bluevision som lyser hvitt vil bli mye penere i orginallykter en med de gule lyset som er nå. Noen enige?

Er heller ikke ute etter xenon look, er ute etter hvitt lys isteden for gult :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eller legg 2500,- i det og få ordentlig Xenon :) Det å gjøre at det bare *ser* ut som at du har xenon, er for meg like teit som å se en Volkswagen Polo med M3-speil...

99% av det med å ha ordentlig xenon, er at natt blir til dag når man kjører om kvelden/natten.

Men men... smaken er som baken.. eller...lommeboken, ihvertfall.

Tja..jeg syns vertfall hvitt lys er penere å se på en gult lys. Om de ikke er så forferdelig stor forskjell på lyset bryr ikke meg noe serlig, kommer meg sikkert frem dit jeg skal likevel.

Skal jeg isåfall ha meg xenon så koster dette 2500 som du sa..men da har jeg jo vanelig lys på den ene projektoren. Skal en ha xenon der å er man oppe i 5000 kr i xenonkit. Det er ikke verdt pengene etter min mening.

Vil tro at med philips bluevision som lyser hvitt vil bli mye penere i orginallykter en med de gule lyset som er nå. Noen enige?

Er heller ikke ute etter xenon look, er ute etter hvitt lys isteden for gult :)

Hva mener du med bare den ene?

Xenon-kit til 2500 er med 2 xenon pærer og 2 ballaster...

Eller tenker du på at du bare får på nærlys og ikke fjernlys? De behøves ikke på begge... De aller fleste biler med original xenon har dette kun på nærlysene ( som min E39 har )

Jeg for min del har nå bestilt xenon oppgradering til fjernlysene også med 50W ballaster :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men er det lov å ha xenon slik da? Dvs, i fjernlysene på den måten..

For.. minnes nemlig noen her nevnte at originalmonterte xenon er at det bare vippes på reflektorer, og ikke seperat.

Dessuten, er det ikke så smart å slå av og på xenon så ofte.

Når man kjører om kvelden, slår man ofte av og på xenonlyset (møter biler osv). De gangene man også trenger å blinke med fjernlysene, vil vel også da være umulig, fordi xenon har ca 1-2sek oppstartstid.

Tror ikke det er så ekstremt lønnsomt å ha xenonfjernlys ettermontert pga alt dette. Tror du nok må bytte pærer rimelig oftere da (1000,- per par pære). Men men. Dine penger ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. jeg sier bare det jeg har personlig sett av oppstartstid av xenon, så er jo selvsagt bare det jeg går ut etter. Men uansett så slites vel pærene mer når man slår dem av og på om kvelden? Sies jo, som sagt, at xenon ikke burde slås så mye av og på.

Meeeeeeeeeeeen... dette har ikke noe om det trådstarter startet på, så vi burde vel ikke snakke om dette :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Xenon slites ikke på samme måte som med en pære med glødetråd. Uansett, finnes masse "xenonlook" pærer, de har tilnærmet null effekt spør du meg (som testet mange typer før han ga opp og kjøpte "the real thing")

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg mente i nærlysprojektorene, at det vil bli forskjell når en har på langlys om en kobler kittet i nærlys. Er vel ingen som ser likevel kanskje ...

Men jeg skal kjøpe meg et par philips blue vision for å se hvordan det blir, om dette ikke blir noe serlig, hiver jeg de pærene i grøftelyktene og kjøper meg Kingwood H1 som sikkert mange andre har her på forumet :wink: Er vel 6000k som er best etter som jeg har lest?

Noen som har sett eller prøvd "xenon look parklys" som dybvik selger?

http://www.dybvik-trading.no/kategori.a ... n%20tilbehør&bid=1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...