Hardtop Skrevet April 3, 2006 Share Skrevet April 3, 2006 Etter litt inspirert kjøring i går, takket et par vippearmer for seg gitt... Er det mulig å bytte kam og vippearmer på M20 motoren i en E30 uten å løfte ut toppen? Kan man lure det på plass ved å jekke motoren litt opp i forkant? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scirre Skrevet April 3, 2006 Share Skrevet April 3, 2006 hmm.. jeg bytta ett par vippearmer på min gamle e30, det gikk fint å bytte de jeg bytta, men hadde det vært en av vippearma som sitter nærmere fronten på bilen hadde det blitt mye værre. Vet ikke helt hvordan du har tenkt å vippe opp motoren i forkant, men dersom du får det til så bør det gå fint å bytte alt uten å ta motoren helt ut. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Aroid Skrevet April 3, 2006 Share Skrevet April 3, 2006 ja det går. du tar veparm akslingen ut igjenom nyren(grillen) på bmw. men trur nok du må senk motoren litt ned for å få til det. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Scirre Skrevet April 3, 2006 Share Skrevet April 3, 2006 ja det går lettere om du senker den enn løfter den tror jeg nok.. om du skal løfte den må du vel løfte mellom 5-10 cm, mens om du senker den trengs det vel rundt 0.5cm ellerno.. mener å huske at det var bare så vidt det ikke gikk Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hardtop Skrevet April 4, 2006 Forfatter Share Skrevet April 4, 2006 Takk gutter! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peter Skrevet April 4, 2006 Share Skrevet April 4, 2006 det er bare å peise på, du trenger ikke hverken løfte eller senke. still på tenningsmerket ta løs alt av fronten på motoren. ta av alle vipparms festene og dra vippearmene i open pos. vri kammen ca 180' høyre. ta ut fremre akslig osv vips. dette tar ca 4 tima med rolig skruing. PS du sku erstattet org kam med kvasskamm Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Hardtop Skrevet April 4, 2006 Forfatter Share Skrevet April 4, 2006 Hehe, gidder ikke å gjøre noe med denne motoren, skal bare brukes midlertidig. Har en M50B25 og en 328i kasse som skal inn snart, får heller legge litt ressurser i den. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Svensson Skrevet April 4, 2006 Share Skrevet April 4, 2006 går det ann å skifte til kvasskam uten å ta ut motoren og ta av toppen??? kan en skikkelig amatør som har skikkelig lyst gjøre dette`? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
peter Skrevet April 5, 2006 Share Skrevet April 5, 2006 ja dette er grei skruing Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå