Gå til innhold

Høyt olje forbruk på e30


BMW_Racing
 Share

Anbefalte innlegg

Jeg har montert i motoren etter en overhaling i vinter. Tok meg en tur fra stavanger til drammen me 3 mann i bilen + bagasje.

Når jeg reiste fra Stavanger va det nettopp fylt på olje å bytta olje filter. Og alt var i bra stand !

På vei hjem kom jeg til Kvinesdal og plutselig kom "motorøl" lyse på i check displaye på ...? WTF !! :shock:

Så i dag at der litt blå skjær i eksosen.

Va kan vere galt ???

Kan kjøre stilen ha noen å si ??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Torx-boltene skal på ingen måte ha etterstramming etter varmkjøring. KUN hex-bolter skal etterstammes på varm motor. Har aldri hatt ditt problem etter xx-antall toppbytter på M20.

Oljeforbruk på M20 er en eller flere av 3 faktorer under normale omstendigheter: ventiltettninger, ventilstyringer og stempelfjærer.

MEN, for å svare trådstarter:

Jeg har opplevd ved flere motoroverhalinger at motor faktisk har brukt olje de første mila. Hadde feks innom en Alpina B9 som jeg overhalte, og når den kom til Kvinesdal (fra Haugesund) - så hadde den brukt en hel haug med olje. Etter noen mil til, så stoppet dette forbruket helt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker som det er noe rart men Kvinesdal... :wink:

Jøsses!!! Forsto ikke hva i alle dager du mente, måtte lese fra topp igjen - og jaggu meg så hadde han skrevet den dalen han også ja... :lol::lol:

Det var da helt tilfeldig, for han som eier den bilen jeg overhalte - han var på vei til Arendal, og hadde pause i Kvinesdal...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Beskriv litt hvordan du utførte overhalingen og nøyaktig hva som ble gjort med bunndel og hva som ble gjort med toppen..

Toppen ble demontert og levert inn til EBB ! Jeg skrudde ikke i toppen.

Fikk toppen i igjen og da var alle ventiltetninger byttet å det var 100 % Me ALLT i toppen NYTT.

Jeg har Torx bolter og de skal dras til 90 grader. IKKE dras til etter at motoren har blitt varm i følge Haynes boka.

Bunnpakningen blei bytta. Ingen ting blei bytta eller skrudd på av veiv og div.

på nedre plan.

Bilen ble ikke kjørt hart når den var kald !!

Mest påkjening fikk bilen mellom grimstad og drammen (les:KONGE motorvei) Og da har bilen gått i 1 siden stavanger !! :wink:

Må verre noe me Kvinesdal !!

I tilegg til at det ble manko på olje. Så forsvant Speedometere og Noen funksjoner på kjørekomputeren forsvant !!

Det og i kvinesdal !! :roll:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...