BMW_Racing Skrevet April 3, 2006 Skrevet April 3, 2006 Jeg har montert i motoren etter en overhaling i vinter. Tok meg en tur fra stavanger til drammen me 3 mann i bilen + bagasje. Når jeg reiste fra Stavanger va det nettopp fylt på olje å bytta olje filter. Og alt var i bra stand ! På vei hjem kom jeg til Kvinesdal og plutselig kom "motorøl" lyse på i check displaye på ...? WTF !! Så i dag at der litt blå skjær i eksosen. Va kan vere galt ??? Kan kjøre stilen ha noen å si ??
Toro Skrevet April 3, 2006 Skrevet April 3, 2006 det er vel tegn på at motoren er sliten.. men vil tippe du har dårlige ventiltetninger
Aroid Skrevet April 3, 2006 Skrevet April 3, 2006 har du tettet ått på toppen etter du har kjørt den varm? det bør gjøres!
stian329 Skrevet April 3, 2006 Skrevet April 3, 2006 Beskriv litt hvordan du utførte overhalingen og nøyaktig hva som ble gjort med bunndel og hva som ble gjort med toppen..
stian329 Skrevet April 3, 2006 Skrevet April 3, 2006 har du tettet ått på toppen etter du har kjørt den varm? det bør gjøres! Det gjorde ikke jeg på min som hadde torx-bolter og jeg hadde ingen problem med lekkasjer/forbruk av olje
Aroid Skrevet April 3, 2006 Skrevet April 3, 2006 Det måtte jeg gjør. Fikk streng beskjed. husker ikke mang grader men trur det var rundt 25grader mått jeg trekk ått med
stian329 Skrevet April 3, 2006 Skrevet April 3, 2006 Det måtte jeg gjør. Fikk streng beskjed. husker ikke mang grader men trur det var rundt 25grader mått jeg trekk ått med Torx eller hex bolter?
stian329 Skrevet April 3, 2006 Skrevet April 3, 2006 I følge Bentley boka mi skulle de ha 90grader på siste sekvens og ingen etterstramming. Jeg ga dem 90+ og hadde ikke problemer med lekkasjer i hvertfall. Hvilket moment brukte du før de siste 25gradene da?
Aroid Skrevet April 4, 2006 Skrevet April 4, 2006 ikke noe moment på dem 25gradene. hadde en gradskiva også tok vi etter den.
Pedi Skrevet April 4, 2006 Skrevet April 4, 2006 Torx-boltene skal på ingen måte ha etterstramming etter varmkjøring. KUN hex-bolter skal etterstammes på varm motor. Har aldri hatt ditt problem etter xx-antall toppbytter på M20. Oljeforbruk på M20 er en eller flere av 3 faktorer under normale omstendigheter: ventiltettninger, ventilstyringer og stempelfjærer. MEN, for å svare trådstarter: Jeg har opplevd ved flere motoroverhalinger at motor faktisk har brukt olje de første mila. Hadde feks innom en Alpina B9 som jeg overhalte, og når den kom til Kvinesdal (fra Haugesund) - så hadde den brukt en hel haug med olje. Etter noen mil til, så stoppet dette forbruket helt.
stian329 Skrevet April 4, 2006 Skrevet April 4, 2006 ikke noe moment på dem 25gradene. hadde en gradskiva også tok vi etter den. Du misforstod spørsmålet mitt, men nevermind, har ikke noe å si.. Virker som det er noe rart men Kvinesdal...
Pedi Skrevet April 4, 2006 Skrevet April 4, 2006 Virker som det er noe rart men Kvinesdal... Jøsses!!! Forsto ikke hva i alle dager du mente, måtte lese fra topp igjen - og jaggu meg så hadde han skrevet den dalen han også ja... Det var da helt tilfeldig, for han som eier den bilen jeg overhalte - han var på vei til Arendal, og hadde pause i Kvinesdal...
BMW_Racing Skrevet April 4, 2006 Forfatter Skrevet April 4, 2006 Beskriv litt hvordan du utførte overhalingen og nøyaktig hva som ble gjort med bunndel og hva som ble gjort med toppen.. Toppen ble demontert og levert inn til EBB ! Jeg skrudde ikke i toppen. Fikk toppen i igjen og da var alle ventiltetninger byttet å det var 100 % Me ALLT i toppen NYTT. Jeg har Torx bolter og de skal dras til 90 grader. IKKE dras til etter at motoren har blitt varm i følge Haynes boka. Bunnpakningen blei bytta. Ingen ting blei bytta eller skrudd på av veiv og div. på nedre plan. Bilen ble ikke kjørt hart når den var kald !! Mest påkjening fikk bilen mellom grimstad og drammen (les:KONGE motorvei) Og da har bilen gått i 1 siden stavanger !! Må verre noe me Kvinesdal !! I tilegg til at det ble manko på olje. Så forsvant Speedometere og Noen funksjoner på kjørekomputeren forsvant !! Det og i kvinesdal !!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå