Gå til innhold

M30B35 ventiltikking


Hakon
 Share

Anbefalte innlegg

Hvor mye er den kjørt? Jeg måtte bytte kam på min 535 på 270.000 km

Da var det spor i kammen og det gikk ikke å justere bort tikkingen. Betalte 11.00 kr inkl kamsett fra BMW for jobben, som ble utført av et lokalt ikke merkeverksted. BMW skulle ha 16.000kr for samme jobb. Men får håpe det bare er ventiljustering for deg da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal vist være en del "lyd" og ventiltikking på disse motorene, i allefall etter hva jeg har lest rundt på div forum.

Dersom ventilene justeres slik at det ikke er noe særlig lyd er de justert for stramt og det er fare for at de ødelegges.

Har samme motoren og det er masse lyder, man hører også godt insprøytningsdysene som lager mye av den samme klikkelyden som ventilene,

Det fine er at dette er bare hørbart utenfor bilen.....inni er det bare en deilig brumling, eller et snerr av og til. :twisted:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt drøut d kanskje. skal jo av med toppdekselet og. ;) med luftverktøy så kanskje, men det bruker ikke jeg på de små skruene. ;)

Drøyt nei.. :wink: Har du ikke du en slik snedden 1/4" luft-trekker? Genialt på feks toppdeksler og bunnpanner...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg overlater det til et verksted.. har rett og slett ikke tid til å skru på biler..

alt "bråket" høres ikke når man sitter inne i bilen, bare for å gjøre det klart. Er bare når man står utenfor og bilen er i P eller N at ting høres rufsete ut.

i tilegg til dette er gangen også veldig rufsete. Vibrerer ganske mye...

jeg få ta tak i det og sende den til et verksted når je3g får tid, og så skrive litt her hvordan det gikk.... håperdet ikke er for mye mas å reparere..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...