Gå til innhold

EU - godkjenning


PerEklund
 Share

Anbefalte innlegg

Morn

Fikk disse 2'er feilene:

2.3 Slitasje i ytre endeledd: Høyre side

5.2 Bakaksel - slakk innfestninger: Venstre side (defekt traversforing)

8.2 CO litt formye utslipp.

Er dette lette feil å reparere? Mye arbeid?

Regner med at et verksted må ta seg av 8.2?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Traversforingene kan sitte noe inni helvete.Bytta på forrige eu jeg.Og nå må jeg bytte igjen.Kjøpte orginale foringer.Nå skal jeg bytte til polerutane foringer.Sies att de skal holde.Tror jeg brukte en fire fem timer på og bytte..Drittjobb...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Litt OT. men hvis bilen ikke er eu-godkjent innen fristen..Blir man da straffet med noe gebyr? Hadde bilen min påeu-godkjenning for noen uker siden og fristen går ut 1. mai. Men har ikke rukket å fått fikset alle feilene enda. Gjør det noe om bilen ikke blir godkjent før f.eks 15. mai?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krav er at kontroll,rep og etterkontroll= godkjenning skal skje innen en måned. Eks: Har du 2 som siste siffer i kjennemerke skal bilen godkjennes februar men det godtaes også en en måned før og etter. Men har du fått mangel da feks i februar har du en måned fra kontroll for å få godkjenning...

Biltilsynet sender i motsatt fall ut en avskilitingsbegjæring!

Helt greit og ringe en trafikkstasjon og få det avklart: 815 22 000

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Krav er at kontroll,rep og etterkontroll= godkjenning skal skje innen en måned. Eks: Har du 2 som siste siffer i kjennemerke skal bilen godkjennes februar men det godtaes også en en måned før og etter. Men har du fått mangel da feks i februar har du en måned fra kontroll for å få godkjenning...

Biltilsynet sender i motsatt fall ut en avskilitingsbegjæring!

Helt greit og ringe en trafikkstasjon og få det avklart: 815 22 000

Du skrev:det godtaes også en en måned før og etter.

Bilen kan eu-godkjennes 4 mnd før og 1 mnd etter

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Får du avskiltingsbegjæring så kan du risikere at skilt blir klipt og du må ut med 1200,- for å få de utlevert igjen.

Er det så mye i gebyr for å få tilbake skiltene altså? Men uansett så kommer vel ikke poilitiet/biltilsynet inn i garasjen min og tar skiltene mine? Regner med at det er bare hvis jeg blir stoppet i trafikken eller noe? (noe som ikke kommer til å skje før bilen er i orden uansett)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...