320it Skrevet April 8, 2006 Share Skrevet April 8, 2006 Har kjøpt meg focal 130a1. spørsmålet er om jeg kan bytte ut diskantene i døra uten modifikasjoner? de er vell litt dypere eller? er e36 det er snakk om. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320it Skrevet April 8, 2006 Forfatter Share Skrevet April 8, 2006 opp Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Magnus Skrevet April 8, 2006 Share Skrevet April 8, 2006 Tror ikke du skal vere redd for dybden på diskantene. Mål heller diameter å se om du må gjøre noe der. Er kanskje litt mindre diameter på focal sine diskanter. Har selv kjøpt meg focal 130kp som skal inn i en coupe Har hørt dette settet skal spille utrolig bra i sparkepanelene på e36. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
320it Skrevet April 8, 2006 Forfatter Share Skrevet April 8, 2006 noen som vet om diameteren er den samme? Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
panasync Skrevet April 8, 2006 Share Skrevet April 8, 2006 Jeg tok ut innmaten i den originale diskanten, og festet en ny RF diskant i midten Gikk flott det Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
-fek- Skrevet April 8, 2006 Share Skrevet April 8, 2006 Er ikkje problem..ta av dørpanela.. skru av "holderne" til dei orginale diskantene..ta fram limpistolen og lim fast dei nye.. høyrer kanskje litt jalla ut, men funker heilt greitt, gjer nytten sin Ser jo ikkje noko til diskantene bak grillne uansett Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnefles Skrevet April 9, 2006 Share Skrevet April 9, 2006 Er det vanskelig å trekke nye kabler til dørhøtalerne,tenker 2.stk.kabler? Finnes det noe kasser til kickpanelet som bygger ut og ser orginal ut,slik at man får mulihet til å vinkle elementene litt? -Er vel et problem at panser-hendel er i veien? Noen tips her? Er kresen på montering av fronsett,er dag og natt på lyd! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnefles Skrevet April 17, 2006 Share Skrevet April 17, 2006 Gjort jobben nå! Lett å trekke kabler,for et genialt system-eget hull til extra kabler til døra. Satte mine DLS ultimate-diskanter rett inn i de orginale,lett,og de passte rett inn.Glemte å måle,men er omtrent som ytterkant på metallgitteret. Satte inn mine DLS mellomtoner(3-veis foran) også,gikk veldig greit med litt kutting og liming her. Har bilder i tilfelle noen lurer,kan legge inn i såfall. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
cicca Skrevet April 18, 2006 Share Skrevet April 18, 2006 Legg gjerne ut noen bilder Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChrZZ Skrevet April 18, 2006 Share Skrevet April 18, 2006 Ja, bilder er alltid ønskelig, Bugman! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnefles Skrevet April 18, 2006 Share Skrevet April 18, 2006 skal se om jeg kan fixe bilder i natt eller i morgen,jobber til 12 i kveld... Endelig sommerdekk i dag!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnefles Skrevet April 18, 2006 Share Skrevet April 18, 2006 Husk før demontering,kjøp: Siliconspray (mot knirking) og superlim eller limpistol. Mine klips røk ikke,enda det satt hardt. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Arnefles Skrevet April 21, 2006 Share Skrevet April 21, 2006 BMW 320ia E36 høyre dør,med dørpanel tatt av: Innsiden av dørpanel: Orginal diskant og mellomtone fra innsiden på dørpaneler,disse kan bare skrues ut fra innsiden: Skru ut hele settet og demonter elementene fra "plastikken" og skjær til om nødvendig plasten som sitter innerst v. gitteret: Her har jeg puttet den nye diskanten inne i det orginale festet,satt som et skudd uten lim her.Mellomtonen:Fjernet/klipte bort litt av plasten på festet og limte 2,5" mellomtonen med superlim etter først ha tatt bort plasten inne i det orginale festet: Her er det greit å strekke kabler,var faktisk et ledig hull med ca.diameter 1.cm: Mye kabler under hanskerommet,forsiktig her!! Trekk kabler fra døra inn over bass(13.cm) og legg kablene ned bak elementet og dempingen(hvis du legger kabler til ekstern sterker bak). Pass på at de ikke kommer i klem og at dempingen kommer skikkelig på plass igjen: Vær nøye med jobben slik at slipper å gjøre det igjen,da det fører til knirk ofte.Bruk siliconspray på det meste der og strips sammen de orginale ledningene som sitter igjen i døra. Settet som er brukt her er DLS ULTIMATE 3-way(meget fornøyd,har prøvd mange!!). Eneste som er synd med monteringen av bassen der nede er at den blir litt bortgjemt,skulle gjerne sett den litt mer fremme og i vinkel mot midten av cupe(Noen tips her?) Vet det finnes sett som kan monteres på dør,har tilgang på sånt-men skulle gjerne hatt elementet der det sitter orginalt slik at ikke lyden går rett i låret... Ellers er plassering av disk/mellomtone helt ok. Håper det her er til hjelp og at flere får nytte av det! Bare å spørre hvis noen spørsmål... Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå