Gå til innhold

Ikke fornøyd med lyden! Hva er galt?


Anbefalte innlegg

Jeg har to 12" i min e30, og jeg synnst det funnker best med portet kasse.

Men så har jeg subbene vendt utover da, ikke bry deg om rotet :D

DSCF0382.jpg

Har prøvd med kasse begge veier og subber begge veier, dette var best.

Men kommer på hvor mye plass du vil offre også da.

Jeg bruker en 2x300watt rms forsterker på disse poison 12" subbene

som selges på qxl billig, vart kostenes rundt 4-500kr stykke.

Har fjernet stålplata i ryggen og har to ekstra 4" hål i hattehylla.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter min mening har aldri Cerwin Vega spilt bra. Det buldrer og braker, men bra lyd blir det ikke. Dersom du vil ha bra lyd bør du bruke noe annet. Bruk kvalitetsforsterkere og kvalitetselement (Focal f.eks)

Lykke til!

Når jeg sa bra bass så mente jeg MYE bass. Lydkvaliteten på CV er det så som så med, men det er som regelt bra trøkk.

Forsterkeren og subben jeg har nå er i den øvre klassen til Alpine, så det skulle være bra nok kvalitet ja...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg endelig funnet feilen! \:D/ Av alle ting så var det frontsettet som var skyld i den dårlige bassen. Nå har jeg montert det i hatthylla istedenfor og da kom den gode bassen jeg har savnet med en eneste gang. Dynamikken blei hundre ganger bedre også.

Det er midbassen som har vært tam og noen ganger fraværende. Det har tydeligvis vært dårlig samspill mellom subben og frontsettet når det sto foran.

Noe av problemet er at når høyttalerne sto foran nede ved sparkeplata så var det så godt som ingen bass når jeg testet uten deling og uten sub. Etter jeg monterte de i hatthylla så testet jeg igjen uten deling og uten sub, og da hørtes det ut som en helt annen mye større høyttaler, med kraftig smell og dybde. Til og med når jeg deler de på 100Hz så spiller de MYE dypere enn de gjorde da de sto foran uten deling. Mellomtonen er også mye bedre, med mer dybde.

Så det er ikke alltid best med frontsett og sub. Det kommer mye an på bilen om lydbildet blir bra. Det beste er å prøve forskjellige plasseringer. Bedre med høyttalere i dørene enn i sparkeplata f.eks.

Nå får jeg jo all lyden bakfra, men det bryr meg ikke i det hele tatt. Jeg er fra 6x9" generasjonen, så jeg er vant med det. :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...