Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

på dashbordet mitt,nede til høgre,ved siden av håndbrekk ol. er det en varsellampe som er ut som et manometer/speedometer/turteller,med en pil som peker på? hva betyr denne? den har aldri lyst

Skrevet
på dashbordet mitt,nede til høgre,ved siden av håndbrekk ol. er det en varsellampe som er ut som et manometer/speedometer/turteller,med en pil som peker på? hva betyr denne? den har aldri lyst

vett ikke, men ta en titt i instruksjons boka

Skrevet

instruksjonsboka er på tysk,og jeg har ikke cruisekontroll.trodde det først var noe som lyste når du nådde turtallsperra,men det var det ikke.

Skrevet

Det er lame for å vise at Cruisecontrol'en er aktivert. Dette symbolet er nok i instrumentet om du ikkje har CC og, men bør ikkje lyse ...hehehe....

Trur ikkje det kan vere noko anna, det ville vere merkeleg om det skulle bety to ulike ting...

Er det grønt lys så er det eit "opplysningssymbol" og ikkje eit "må-sjekke" som er rødt!

Skrevet
Har det seg ikke slik da at det bare er å montere multifunksjonsratt så har du CC da ? Hørt snakk om at alt ligger klart

På en 325tds jeg hadde var det så enkelt, dvs jeg måtte montere hendelen og noen småting (siden det ikke var levert mf-ratt på den modellen.

Forøvrig virker det for meg som det cruisekontroll lampa som lyser hos trådstarter, som det er nevnt her.

Skrevet

Cruisecontroll lampa lyser jo når den er "klar" til å stilles inn. Merkelig hvis den plutselig har starter. Får håpe den ikke begynner å gasse og bremse og sånt da. Hehe

Skrevet
Er akkurat samme som at jeg har "mulighet" for et (ABS)-lys hos meg i dashbordet, men jeg har sannelig ikke ABS på E36-en min.

Kansje ikke akkurat samme, siden det er en del arbeid å montere abs da

Skrevet

Hmm... Ikke det jeg mente, Gjernes. Heller det at jeg har maaange lysmuligheter i dashbordet mitt, som det ikke er noen pære i, men er der fordi det er på andre biler (slik at speedometer kan i teorien byttes om hverandre)

For meg, så høres det ut som den lampen aldri har lyst (og ikke vil det i fremtiden heller, med mindre noe blir installert og evt en pære blir dyttet i bak der).

Skrevet
Hmm... Ikke det jeg mente, Gjernes. Heller det at jeg har maaange lysmuligheter i dashbordet mitt, som det ikke er noen pære i, men er der fordi det er på andre biler (slik at speedometer kan i teorien byttes om hverandre)

For meg, så høres det ut som den lampen aldri har lyst (og ikke vil det i fremtiden heller, med mindre noe blir installert og evt en pære blir dyttet i bak der).

Allright, men da kan vi konkludere med at det er Cruisecontroll lapmpa som lyser, denne skal ikke lyse side, det ikke er multifunksjonsratt. Siden det er dioder som lyser opp lampa, så blir det vanskelig å få den til å slukke også.

Kjør til et merkeverksted og ta en diagnose test.

Skrevet

lampa mi lyser ikke,den bare er der ;) snakka med en kompis som er mekaniker på BMW og han kunne bekrefte at det var til CC`en. Case closed

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...