Gå til innhold

Bensinforbruk E39 528iA


nokiaas
 Share

Anbefalte innlegg

Hei.

Har hatt min 1996 528iA en stund nå, har målt gjennomsnittsforbruket på 2 fulle tanker med bensin nå. Synes forbruket er litt høyt.

1. tank: Brukte 1,36 L/mil, litt langkjøring mest korte turer

2. tank: Brukte 1.61 L/mil, bare korte turer

Siden jeg har gått fra 525 til 528 så er den jo litt sprekere så man må nok regne med litt mer gassbruk i begynnelsen også.

PS! Kjørekomputeren viste 1.36 på 1. tank og 1,56 på 2. tank.

Noen som har andre erfaringer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min 528ia 98.

Bruker i snitt mellom 1.0 og 1,2. Og da bruker jeg motoren for det den er hvert innimellom.

Min brukte mere før, men etter en diagnose test på motoren ble bakre lamda byttet. Og forbruket sank fra 1,5.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var interessant ja.... Har også synes at min bruker veldig mye drivstoff, og jeg kjører veldig rolig.

Hva ville det koste å ta en diagnose samt evt skifte av lambda? Kan nok kjenne meg igjen med forbruket som først nevnt her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt "vanlige" verksted pleier ikke å ta noe for diagnose hvis jeg gjør det sammen med insp. 1 eller 2. Ellers så kan man vel regne med mellom 300,- og 500,-.

Jeg byttet lambda på min 525ia, det kostet ca 1100,- + jobb (30min)

Kan oppdatere når jeg har fått tid til å sjekke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det noen med sansene i behold, som setter biltema produkter inn i godbilene sine :shock:

Er vel forskjell på de sondene oxo ville jeg tro. Ellers ville vel flere bil sjapper sette de inn. Og er det den fremre eller bakre????

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...