Gå til innhold

hvor er det best å handle senkesett?


 Share

Anbefalte innlegg

Mitt stikkord er - Utlandet.

På koed.dk finner du mye morrosaker.

Ellers så har du mange tyske velrenomerte merker med godt rykte.

Jeg har selv Apex senkesett med dempere og fjører og er kjempefornøyd :)

Disse kjøpte jeg dog på salg hos GS bildeler for en billig penge. (1200kr under listepris).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk å kjøpe senkesett som til 91mod. De fleste er til 06/92-modellene og oppover. Vi som har E36 og er fra 91, passer ikke de "nyere" senkesettene på.

Hva er forskjellene? :) Nyttig å vite.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmm... Så vidt jeg har forstått og fått forklart av *Hagenisse* (thx!) og samt her: http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... ?Id=261892

På 91mod til juni 1992, så er det slik:

Innfestningen til stabstaget er anderledes. Stabbstaget sitter lenger bak på nyere biler. Innfesting til stabstaget er annerledes. dvs, hvis du kjøper dempere til en nyere bil hvis du ikke ha noe sted å feste dem.

Rett meg gjerne om jeg tar feil på noe av dette, for er ikke 100% stødig forklart (eller 100% korrekt nødvendigvis).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker for en bedre forklaring, bimmerdude ;)

Så... både du og jeg må lete etter senkesett som er laget for våres gamle modeller. Håper bare at senkesett generelt da bare ikke er dyrere... :?

Men men... Vi er uansett ikke alene i denne båten, så:

De her inne på forumet som har en E36 laget i 1991- t.o.m mai 1992, og har senket bilen deres: hvor har dere kjøpt senkesett? Dere kjøpte da som passet bilen, selvsagt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mitt stikkord er - Utlandet.

På koed.dk finner du mye morrosaker.

Ellers så har du mange tyske velrenomerte merker med godt rykte.

Jeg har selv Apex senkesett med dempere og fjører og er kjempefornøyd :)

Disse kjøpte jeg dog på salg hos GS bildeler for en billig penge. (1200kr under listepris).

Hvordan er det med godkjenningspapirer hvis du kjøper fra utlandet, er dette noe som kan skape problemer?

Senkesettet du kjøpte fra GS går jeg utifra hadde nødvendige papirer på rett språk eller..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De fleste (alle?) senksettene hos koed.dk har med TÜV-papirer. Om de er på tysk (originale) eller norsk er vel ett fett. Hvis trafikkstasjonen peser på at de må være på norsk, så drar du til et annet sted med de tyske TÜV-papirene på senkesettet, og godkjenner der.

Trenger vel forsåvidt ikke mer enn TÜV-papirer for godkjenning av senking (minnes jeg da) og TÜV-papirer er TÜV-papirer (så lenge de er til bilen -din-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det er sant. Men den testen tar man vel etter at selve senkesettet er montert. De fleste tar vel ikke slike kontroller i Russland o.l.? ;) De bestiller/kjøper evt senksett fra utlandet (med f.eks. tyske TÜV-papirer) og tar 4-hjulskontrollen i Norge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:D Har ingen planer om å dra utenlands for å ta 4 hjulskontroll nei. :lol:

Har senket de flest bilene jeg har hatt med Eibach fjærer og der har det fulgt med TÜV papirer. Mener de kun har vært på tysk.

Har ikke vært så opptatt av å få dette innført i vognkortet før, men har skiftet mening de siste årene.

Får håpe Trafikksatasjonen her i Bergen vil skjønne tysk da, eller så blir vel Voss nærmeste...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...