sjefenkongtveit Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 har en bmw 320i 6syl 91 modell=) thomas. Link to comment Share on other sites More sharing options...
SteffenM2 Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 Tenker du på produsent? eller selger? Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddis Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 Mitt stikkord er - Utlandet. På koed.dk finner du mye morrosaker. Ellers så har du mange tyske velrenomerte merker med godt rykte. Jeg har selv Apex senkesett med dempere og fjører og er kjempefornøyd Disse kjøpte jeg dog på salg hos GS bildeler for en billig penge. (1200kr under listepris). Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrZZ Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 Husk å kjøpe senkesett som til 91mod. De fleste er til 06/92-modellene og oppover. Vi som har E36 og er fra 91, passer ikke de "nyere" senkesettene på. Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddis Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 Husk å kjøpe senkesett som til 91mod. De fleste er til 06/92-modellene og oppover. Vi som har E36 og er fra 91, passer ikke de "nyere" senkesettene på. Hva er forskjellene? Nyttig å vite. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrZZ Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 Hmm... Så vidt jeg har forstått og fått forklart av *Hagenisse* (thx!) og samt her: http://www.bmwccn.no/nor/kapittel3/fora ... ?Id=261892 På 91mod til juni 1992, så er det slik: Innfestningen til stabstaget er anderledes. Stabbstaget sitter lenger bak på nyere biler. Innfesting til stabstaget er annerledes. dvs, hvis du kjøper dempere til en nyere bil hvis du ikke ha noe sted å feste dem. Rett meg gjerne om jeg tar feil på noe av dette, for er ikke 100% stødig forklart (eller 100% korrekt nødvendigvis). Link to comment Share on other sites More sharing options...
bimmerdude Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 Det er jo veldig enkelt De tidligeste modellene har fester til stabilisatorstaget på fjærbeinet/støtdemperen mens nyere har stab stag festet i bærearmen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrZZ Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 Takker for en bedre forklaring, bimmerdude Så... både du og jeg må lete etter senkesett som er laget for våres gamle modeller. Håper bare at senkesett generelt da bare ikke er dyrere... Men men... Vi er uansett ikke alene i denne båten, så: De her inne på forumet som har en E36 laget i 1991- t.o.m mai 1992, og har senket bilen deres: hvor har dere kjøpt senkesett? Dere kjøpte da som passet bilen, selvsagt? Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhane Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 Mitt stikkord er - Utlandet. På koed.dk finner du mye morrosaker. Ellers så har du mange tyske velrenomerte merker med godt rykte. Jeg har selv Apex senkesett med dempere og fjører og er kjempefornøyd Disse kjøpte jeg dog på salg hos GS bildeler for en billig penge. (1200kr under listepris). Hvordan er det med godkjenningspapirer hvis du kjøper fra utlandet, er dette noe som kan skape problemer? Senkesettet du kjøpte fra GS går jeg utifra hadde nødvendige papirer på rett språk eller..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrZZ Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 De fleste (alle?) senksettene hos koed.dk har med TÜV-papirer. Om de er på tysk (originale) eller norsk er vel ett fett. Hvis trafikkstasjonen peser på at de må være på norsk, så drar du til et annet sted med de tyske TÜV-papirene på senkesettet, og godkjenner der. Trenger vel forsåvidt ikke mer enn TÜV-papirer for godkjenning av senking (minnes jeg da) og TÜV-papirer er TÜV-papirer (så lenge de er til bilen -din-) Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhane Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 Tror du må ha papirer på 4-hjulskontroll også, om jeg ikke tar helt feil. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrZZ Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 Jo, det er sant. Men den testen tar man vel etter at selve senkesettet er montert. De fleste tar vel ikke slike kontroller i Russland o.l.? De bestiller/kjøper evt senksett fra utlandet (med f.eks. tyske TÜV-papirer) og tar 4-hjulskontrollen i Norge. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mhane Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 Har ingen planer om å dra utenlands for å ta 4 hjulskontroll nei. Har senket de flest bilene jeg har hatt med Eibach fjærer og der har det fulgt med TÜV papirer. Mener de kun har vært på tysk. Har ikke vært så opptatt av å få dette innført i vognkortet før, men har skiftet mening de siste årene. Får håpe Trafikksatasjonen her i Bergen vil skjønne tysk da, eller så blir vel Voss nærmeste... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ChrZZ Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 I Bergen er de ihvertfall meget meget meget strenge på HVA man skal ha tüv-papirer på. Trenger det på bl.a. øyelokk og bakrutesenker. Link to comment Share on other sites More sharing options...
oddis Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 Senkesettet du kjøpte fra GS går jeg utifra hadde nødvendige papirer på rett språk eller..? Nei, de var faktisk på tysk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now