javewl Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 Alle vet at turbo suser nok ved gasspådrag. Jeg er ute etter mye effekt, men liker ikke turbolyden. Dumplyden kan være tøff nok, men ikke susingen. Jeg vil ikke ødlegge den gromme bmw lyden =) Hvordan er det med kompressor? Lager de lyd? Jeg har ikke ennå testa en bil med kompressor. Noen som har erfaring fra dette? Link to comment Share on other sites More sharing options...
R Andersen Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 min kompressor laget litt lyd. det var en ulelyd som man hørte både på tomgang og ved gasspådrag. Link to comment Share on other sites More sharing options...
M6 Bjørn Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 Liker godt lyden fra kompressor jeg. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PerEklund Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 Liker godt lyden fra kompressor jeg. sett bilen i revers, og kjør bånn gass bakover...da blir det noe alla kompressor lyd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_nismo Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 kompressoren gir nok en mere agresiv lyd en en turbo gjør. men suselyden fra en turbo høres ikke så godt inni bilen med mindre du ska ha noe sykt svært da? en t3 bråker ikke så mye jaffal. å en annen ting du kansje vil tenke på er at turboen vil gi deg et "lagg" før effekten kommer for fult mens en kompressor er med fra bunnen av. + at en kompressor må overhales oftere en en turbo må.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
javewl Posted April 13, 2006 Author Share Posted April 13, 2006 Takker for svar =) Hva koster noe slikt å anskaffe da? Gidder ikke å reise til tyskland for å skaffe en. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_nismo Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 kompressorer er relativt dyrt i forhold til en tubo.en tubo convertering kommer på ca 10lapper menst kompressor fort kommer på rundt 20lapper vist du ska ha lit futt i bilen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
propan Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 kompressorer er relativt dyrt i forhold til en tubo.en tubo convertering kommer på ca 10lapper menst kompressor fort kommer på rundt 20lapper vist du ska ha lit futt i bilen.. Kan du komme og sette på en turbo på bilen min for 10.000,-? Det regnestykket vil jeg gjerne se sammen med effektuttak. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Gunnar Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 kompressorer er relativt dyrt i forhold til en tubo.en tubo convertering kommer på ca 10lapper menst kompressor fort kommer på rundt 20lapper vist du ska ha lit futt i bilen.. Kan du komme og sette på en turbo på bilen min for 10.000,-? Det regnestykket vil jeg gjerne se sammen med effektuttak. Hehe.. det er ihvertfall ikke snakk om mange gampene, for i en annen tråd sier han det koster 15k å få 50hk mer i en 535.. skal ikke mange pundene overtrykk til for å få 50 gamp ekstra. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ehrnst Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 Det kan koste deg 3 lapper å sette på turbo. Kommer bare an på hvor lenge det holder;) Link to comment Share on other sites More sharing options...
R Andersen Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 + at en kompressor må overhales oftere en en turbo må.. javel, det visst jeg ikke.. min var selvsmørende og det eneste man bør tenke på er å bytte remma. de jeg har snakket med har aldri hatt noe problemer med kompressoren, men de jeg kjenner som kjører med turbo bytter/overhaler den ved jevne mellomrom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_nismo Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 kompressorer er relativt dyrt i forhold til en tubo.en tubo convertering kommer på ca 10lapper menst kompressor fort kommer på rundt 20lapper vist du ska ha lit futt i bilen.. Kan du komme og sette på en turbo på bilen min for 10.000,-? Det regnestykket vil jeg gjerne se sammen med effektuttak. neikan ikke sette det i til deg til den prisen men kan skaffe grenrør å turbo til den prisen.. får en T3 og 0,6bar i trykk så har du lett hentet ut hester.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mr_nismo Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 kompressorer er relativt dyrt i forhold til en tubo.en tubo convertering kommer på ca 10lapper menst kompressor fort kommer på rundt 20lapper vist du ska ha lit futt i bilen.. Kan du komme og sette på en turbo på bilen min for 10.000,-? Det regnestykket vil jeg gjerne se sammen med effektuttak. Hehe.. det er ihvertfall ikke snakk om mange gampene, for i en annen tråd sier han det koster 15k å få 50hk mer i en 535.. skal ikke mange pundene overtrykk til for å få 50 gamp ekstra. når jeg snakka om 15K, var det snakk om trimming uten turbo da vettu..som kammer,ventiler,dyser,filter,effektanlegg+++ slike deler.. fatter ikke hvorfor alle ska legge meg for hat her inne, men unskyld meg da som prøvde gi en kar et rimligt tips her!!!!! Link to comment Share on other sites More sharing options...
R Andersen Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 neikan ikke sette det i til deg til den prisen men kan skaffe grenrør å turbo til den prisen.. får en T3 og 0,6bar i trykk så har du lett hentet ut hester.. du trenger vel litt mer enn grenrør og turbo..? Link to comment Share on other sites More sharing options...
propan Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 Sjansen er der ja... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now