Gå til innhold

Trafikkstasjon som godkjenner senkesett?


Jan e34
 Share

Anbefalte innlegg

Noen som har fått godkjent senkesett som senker mer enn orginal M-tech i det siste? Jeg er i så fall interessert i å vite hvilken trafikkstasjon det er. Har kontaktet trafikkstasjonen her og de er tydeligvis vrange. De ville ha TUV papirene oversatt til norsk og bekreftelse fra BMW. Det siste er jo umulig å få, de kan bare gå god for 25/25.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvilken trafikkstasjon var dette snakk om?

Elverum, Hamar ?

Ifølge vedkommende på Elverum skulle det gå greit å godkjenne bare man hadde TUV papirer (som jeg vist han) og tydelige serienr på fjærene. Samt en 4 hjuls kontroll.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongsvinger

Tilfeldigvis ikke en kar borti 70 årene? Vi hadde skikkelig problemer med han for et par år tilbake ang ombygging av en varebil.

Endte opp med at vi fikk en ny kontrollperson og fikk godkjent det uten mukking.

Jeg hadde blitt sint hvis folk hadde sagt noe så usaklig som at du måtte oversette det. Helt lattelig. Det får være måte på.

Ring og hør på Elverum..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva innebærer forresten en hjulstillingskontroll? Er det slik at de tester demperne for maksium utslag i forhold til de dekkene som er på bilen? Isåfall... så tror jeg at jeg må få puttet på 15" mine igjen, hvis jeg skal ta en slik test. VET ikke 100% om dekkene mine vil gå helt igjennom en slik test. Kanskje 99% igjennom, men ikke 100%.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen som har fått godkjent senkesett som senker mer enn orginal M-tech i det siste? Jeg er i så fall interessert i å vite hvilken trafikkstasjon det er. Har kontaktet trafikkstasjonen her og de er tydeligvis vrange. De ville ha TUV papirene oversatt til norsk og bekreftelse fra BMW. Det siste er jo umulig å få, de kan bare gå god for 25/25.[/quote

Har hørt at dem kan kreve at tuv papirene blir oversatt til et skandinavisk språk men da er dem jammen kranglete spør du meg,står jo nr på fjærene og åssen bil det skal til så er jo ikke så lett å "jukse" da :evil: Ååå jeg hater det jævla biltrangsynet :!:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kongsvinger

Tilfeldigvis ikke en kar borti 70 årene? Vi hadde skikkelig problemer med han for et par år tilbake ang ombygging av en varebil.

Endte opp med at vi fikk en ny kontrollperson og fikk godkjent det uten mukking.

Jeg hadde blitt sint hvis folk hadde sagt noe så usaklig som at du måtte oversette det. Helt lattelig. Det får være måte på.

Ring og hør på Elverum..

Ja, det er helt sjukt. Det står jo nr på fjærene samt biltypen på papiret. Trenger bare kunne lese for å skjønne det.

Det var en eldre kar med nord-norsk dialekt, men du tenker kanskje på Hagerud & Co. De gutta var ikke så værst når det gjaldt senke sett, de kikket bare litt på det og så at det så sånn noenlunde ut. Det er de nye som er håpløse.

Får prøve Elverum.

få fylt ut dette så får du godkjent! http://www.bimmers.no/statisk.php?id=go ... ngspapirer

Det er nok ikke dumt å ta med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De ville ha TUV papirene oversatt til norsk

Neida, ett nordisk språk skal være godt nok.. jeg har hørt om en som fikk TUV papirene oversatt til Samisk fordi biltilsynet nektet å lese engelsk og tysk..

Det måtte de pent godta, samisk er jo til og med godkjent som norsk språk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde 35\40 senking på min.

Fikk godkjennt i Molde til og med uten problemer.

Såg etter att fjærnummret stemte med papir og til bil.

Sjekket det med hvor mye vekt dem var beregnet til.

Sa ikke noe om firhjulskontroll der, hadde ikke gjort det når

jeg hadde byttet fra jamex til eibach fjærer.

Men det var gjort med jamex senkinga.

Bare en som skal være vanskelig med deg detta..

Håpe det blir ei ordning..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...