Gå til innhold

M50 motor


bmwdude_1
 Share

Anbefalte innlegg

Har en 520 24v som jeg i det siste har merket at den ikke har samme draget i motoren som før å bruker mye mer bensin...

Nåla på bensinforbruket ligger på 1,0-1,2l på normal kjøring på strak vei akkurat nå men tidligere har den ligget på ca 0,6-0,7l.

Noen som har noen tips om hvor jeg skal lete for feil?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Prøvde det igår, 15 liter på 10 mil...normal landevegskjøring (80-90 kmt)Oljen er god som gull!

Ikke samme drage i motoren heller....

Det første jeg ville ha sjekket er luftmassemåleren (er plassert like bak luftfilteret) . Prøv å ta av den "store" runde kontakten, og ta deg en prøvetur igjen.. dersom den oppfører seg likt som sist, ligger nok feilen her.

Men for å være på den sikre siden kan du dra til et verksted som har diagnose-utstyr nå like etter påske, kan jo være så mangt, men mest sannsynlig er luftmassemåleren synderen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan vel også være lambdasonden?!

Dét kan det jo være.

Men du bmwdude_1, går motoren på alle sylindre? Kan være en defekt coil også, da vil uforbrent bensin komme inn i katalysatoren og antenne der, - da blir temperaturen i kat'en for høy slik at innmaten kan smelte - slik at eksosen har vanskelig for å komme gjennom.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle coiler ble skifta for ett år siden + kamakselgiver. Men vet at den tidligere eieren ha byttet disse coilene et par ganger på de 4 åra han hadde den.

Hvis man trekker ut kontakten på lmm, skal bilen stoppe da?

Nei, den skal egentlig ikke det... gjorde den det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
 Share

  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...