bmwdude_1 Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 Har en 520 24v som jeg i det siste har merket at den ikke har samme draget i motoren som før å bruker mye mer bensin... Nåla på bensinforbruket ligger på 1,0-1,2l på normal kjøring på strak vei akkurat nå men tidligere har den ligget på ca 0,6-0,7l. Noen som har noen tips om hvor jeg skal lete for feil? Link to comment Share on other sites More sharing options...
propan Posted April 13, 2006 Share Posted April 13, 2006 Jeg ville ike stolt blindt på den måleren heller da. Fyll tanken og reset trip teller. Link to comment Share on other sites More sharing options...
whalebiter Posted April 14, 2006 Share Posted April 14, 2006 Jeg opplevde det der en gang på en 318iS. Plutselig ble den svak og brukte tydelig mere bensin. Jeg sjekket oljen og det var som grått vann. Oljen (helsyntetisk) var rett og slett brukt opp. Skiftet olje og filter og den var helt ok igjen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmwdude_1 Posted April 14, 2006 Author Share Posted April 14, 2006 Prøvde det igår, 15 liter på 10 mil...normal landevegskjøring (80-90 kmt)Oljen er god som gull! Ikke samme drage i motoren heller.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbo-Knut Posted April 14, 2006 Share Posted April 14, 2006 Prøvde det igår, 15 liter på 10 mil...normal landevegskjøring (80-90 kmt)Oljen er god som gull!Ikke samme drage i motoren heller.... Det første jeg ville ha sjekket er luftmassemåleren (er plassert like bak luftfilteret) . Prøv å ta av den "store" runde kontakten, og ta deg en prøvetur igjen.. dersom den oppfører seg likt som sist, ligger nok feilen her. Men for å være på den sikre siden kan du dra til et verksted som har diagnose-utstyr nå like etter påske, kan jo være så mangt, men mest sannsynlig er luftmassemåleren synderen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Mack10 Posted April 14, 2006 Share Posted April 14, 2006 Kan vel også være lambdasonden?! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbo-Knut Posted April 14, 2006 Share Posted April 14, 2006 Kan vel også være lambdasonden?! Dét kan det jo være. Men du bmwdude_1, går motoren på alle sylindre? Kan være en defekt coil også, da vil uforbrent bensin komme inn i katalysatoren og antenne der, - da blir temperaturen i kat'en for høy slik at innmaten kan smelte - slik at eksosen har vanskelig for å komme gjennom. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmwdude_1 Posted April 14, 2006 Author Share Posted April 14, 2006 Alle coiler ble skifta for ett år siden + kamakselgiver. Men vet at den tidligere eieren ha byttet disse coilene et par ganger på de 4 åra han hadde den. Hvis man trekker ut kontakten på lmm, skal bilen stoppe da? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbo-Knut Posted April 14, 2006 Share Posted April 14, 2006 Alle coiler ble skifta for ett år siden + kamakselgiver. Men vet at den tidligere eieren ha byttet disse coilene et par ganger på de 4 åra han hadde den.Hvis man trekker ut kontakten på lmm, skal bilen stoppe da? Nei, den skal egentlig ikke det... gjorde den det? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmwdude_1 Posted April 15, 2006 Author Share Posted April 15, 2006 Nei bilen stoppet ikke,snarere tvert imot, syntes bilen gikk bedre uten å ha kontakten i Lmm. Er da Lmm kaputt?? Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmwdude_1 Posted April 15, 2006 Author Share Posted April 15, 2006 Tidligere eier sa at en stund så "spiste" motoren coilene til frokost!! Må nok på verksted å finne ut hva det er.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Turbo-Knut Posted April 15, 2006 Share Posted April 15, 2006 Tidligere eier sa at en stund så "spiste" motoren coilene til frokost!!Må nok på verksted å finne ut hva det er.. Det er nok det smarteste det ja, håper du finner ut av det snart Link to comment Share on other sites More sharing options...
bmwdude_1 Posted April 15, 2006 Author Share Posted April 15, 2006 Jepp! Student+ bmw+verksted= Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Create an account or sign in to comment
You need to be a member in order to leave a comment
Create an account
Sign up for a new account in our community. It's easy!
Register a new accountSign in
Already have an account? Sign in here.
Sign In Now