Jump to content

M50 motor

bmwdude_1
 Share

Recommended Posts

Har en 520 24v som jeg i det siste har merket at den ikke har samme draget i motoren som før å bruker mye mer bensin...

Nåla på bensinforbruket ligger på 1,0-1,2l på normal kjøring på strak vei akkurat nå men tidligere har den ligget på ca 0,6-0,7l.

Noen som har noen tips om hvor jeg skal lete for feil?

Prøvde det igår, 15 liter på 10 mil...normal landevegskjøring (80-90 kmt)Oljen er god som gull!

Ikke samme drage i motoren heller....

Det første jeg ville ha sjekket er luftmassemåleren (er plassert like bak luftfilteret) . Prøv å ta av den "store" runde kontakten, og ta deg en prøvetur igjen.. dersom den oppfører seg likt som sist, ligger nok feilen her.

Men for å være på den sikre siden kan du dra til et verksted som har diagnose-utstyr nå like etter påske, kan jo være så mangt, men mest sannsynlig er luftmassemåleren synderen

Kan vel også være lambdasonden?!

Dét kan det jo være.

Men du bmwdude_1, går motoren på alle sylindre? Kan være en defekt coil også, da vil uforbrent bensin komme inn i katalysatoren og antenne der, - da blir temperaturen i kat'en for høy slik at innmaten kan smelte - slik at eksosen har vanskelig for å komme gjennom.

Alle coiler ble skifta for ett år siden + kamakselgiver. Men vet at den tidligere eieren ha byttet disse coilene et par ganger på de 4 åra han hadde den.

Hvis man trekker ut kontakten på lmm, skal bilen stoppe da?

Nei, den skal egentlig ikke det... gjorde den det?